۰ نفر

به دلیل وجود بحران‌های بانکی؛

کاهش قیمت نفت با ضررهای هفتگی همراه است

۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبر: 707405
کاهش قیمت نفت با ضررهای هفتگی همراه است

قیمت نفت به دلیل ترس بانک‌ها پایین می‌آید که ضررهای هفتگی بزرگی را به دنبال دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت نفت در روز جمعه پایین‌تر آمد و رشد اولیه بیش از 1 دلار در هر بشکه را معکوس کرد زیرا نگرانی‌های بخش بانکی باعث شد هر دو شاخص به بزرگترین افت هفتگی خود در ماه‌ها برسند.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 1.73 دلار یا 2.3 درصد کاهش به 72.97 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 1.61 دلار یا 2.4 درصد کاهش یافت و به 66.74 دلار رسید.

در پایین ترین سطح خود، هر دو بنچمارک بیش از 3 دلار کاهش یافتند. برنت در هفته، نزدیک به 12 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش هفتگی از دسامبر بود. معاملات آتی WTI از زمان بسته شدن روز جمعه 13 درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از آوریل گذشته بود.

قیمت نفت تحت تاثیر بحران بخش بانکی و نگرانی در مورد رکود احتمالی، بازارهای سهام را کاهش داد.

هر سه شاخص در معاملات بعد از ظهر به شدت پایین‌تر بودند و سهام مالی (.SPNY) در میان بخش‌های اصلی S&P 500 پس از سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) و Signature Bank و با مشکل در Credit Suisse و First Republic بیشترین کاهش را داشتند.

پس از اقدامات حمایتی بانک مرکزی اروپا و وام دهندگان ایالات متحده، قیمت ها تا حدودی بهبود یافته بود، اما زمانی که گروه مالی SVB (SIVB.O) اعلام کرد درخواست سازماندهی مجدد داده است، دوباره کاهش یافت.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که فشار ناشی از "تداوم وضعیت شکننده بازار" است.

تحلیلگران همچنان انتظار دارند عرضه جهانی محدود از قیمت نفت در آینده قابل پیش بینی حمایت کند.

اعضای اوپک پلاس ضعف قیمت این هفته را به جای هرگونه عدم تعادل عرضه و تقاضا به عوامل مالی نسبت دادند و افزودند که انتظار دارند بازار باثبات شود.

سقوط WTI در هفته جاری به کمتر از 70 دلار در هر بشکه برای اولین بار از دسامبر 2021 می تواند دولت ایالات متحده را ترغیب کند تا دوباره پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خود را آغاز کند و تقاضا را افزایش دهد.

 تحلیلگران انتظار دارند که بهبود تقاضای چین باعث افزایش قیمت‌ها شود و صادرات نفت خام آمریکا به چین در ماه مارس به بالاترین حد خود در نزدیک به دو سال و نیم گذشته برسد.

عربستان سعودی و روسیه در نشستی در روز پنجشنبه بر تعهد خود به تصمیم اوپک پلاس در اکتبر گذشته برای کاهش دو میلیون بشکه‌ای  اهداف تولید تا پایان سال 2023 تاکید کردند.

قرار است هیئت نظارت اوپک پلاس در 3 آوریل تشکیل شود.