۰ نفر

استیبل کوین‌ها بعد از مشکلات سیلورگیت؛

توقف خدمات دهی سیلورگیت، محبوبیت استیبل‌کوین ‌ها را بیشتر می ‌کند؟

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۲۳
کد خبر: 705682
توقف خدمات دهی سیلورگیت، محبوبیت استیبل‌کوین ‌ها را بیشتر می ‌کند؟

طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده، استیبل کوین‌ها می‌توانند از مشکلات اخیر بانک سیلورگیت سود ببرند. بر اساس این مطالعه، تعطیلی شبکه پرداخت این بانک (SEN Silvergate) می‌تواند نقش مهمی در پذیرش استیبل‌کوین در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال داشته باشد.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ یک مطالعه جدید توسط پلتفرم ارائه‌دهنده داده‌های دارایی‌های دیجیتال، کایکو (Kaiko)، نشان می‌دهد که تصمیم سیلورگیت برای تعطیل کردن شبکه پرداخت فوری خود احتمالاً پذیرش استیبل‌کوین را در بین سرمایه‌گذاران در تجارت ارزهای دیجیتال افزایش می‌دهد.

هفته گذشته، بانک سرمایه‌گذاری سیلورگیت کپیتال (Silvergate Capital) بسته شدن شبکه پرداخت خود به نام SEN را اعلام کرد که صرافی‌های ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاران از آن برای جابه‌جایی دلار در حجم‌های خیلی بالا استفاده می‌کردند. تصمیم توقف خدمات شبکه پرداخت SEN پس از آن اتخاذ شد که این بانک دوستدار کریپتو در یک پرونده نظارتی فاش کرد که «به‌زودی ممکن است که کریپتو به گزینة سرمایه‌گذاری ضعیف‌تر تبدیل شود».

سرمایه‌گذاران می‌توانند به صادرکنندگان استیبل‌کوین مراجعه کنند

مدت کوتاهی پس از اعلام این خبر، شرکت‌های ارز دیجیتال، از جمله کوین بیس و کراکن، شروع به توقف همکاری با این بانک کردند. در حالی که مشکلات سیلورگیت ممکن است بر نهادهای صنعت کریپتو تأثیر بگذارد، زیرا دسترسی به سیستم بانکی جهانی همیشه یک چالش بزرگ برای آن‌ها بوده است، کایکو معتقد است که توقف خدمات‌دهی SEN به استیبل‌کوین‌ها کمک می‌کند تا در بین معامله‌گران نهادی رمزارزها بیشتر از قبل مورد استقبال واقع شوند.

این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاران رمزارزها به‌جای سپرده‌گذاری دلارهای خود در یک صرافی با استفاده از سیستم‌های بانکی مانند شبکه پرداخت SEN سیلورگیت، آن‌ها را در یک پلتفرم صادرکننده استیبل‌کوین سپرده‌گذاری می‌کنند تا قبل از انتقال آن‌ها به صرافی، استیبل‌کوین موردنیاز خود را دریافت کنند.

رمز ارز

با این‌ وجود، کایکو اظهار داشت که خود صادرکنندگان استیبل کوین همچنان به دسترسی به یک بانک نیاز دارند، بنابراین از این نظر، ریسک اکنون بیشتر متمرکز شده است.

استیبل‌کوین‌ها سهم خود از بازار را نسبت به دلار تقویت می‌کنند

با افزایش استیبل کوین‌ها، تعداد جفت‌های معاملاتی فیات جدید فهرست شده توسط صرافی‌های ارز دیجیتال در سطح جهانی کاهش می‌یابد. به گزارش کایکو، سال گذشته تعداد جفت‌های دلار جدید در صرافی‌ها از ۴۰۰ مورد به ۳۲۶ تا کاهش یافته است. این گزارش نشان می‌دهد که از زمان فروپاشی FTX، سهم بازار دلار آمریکا نسبت به استیبل‌کوین‌های تتر و یو اس دی کوین به طور مداوم کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است: «در حال حاضر، دلار و استیبل کوین‌های وابسته به دلار، پایه‌های اقتصاد رمزنگاری شده هستند، اما پیچیدگی‌های و مشکلات فزاینده با شبکه‌های پرداخت دلار می‌تواند این روند را تغییر دهد».

استیبل کوین‌ها همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند

در همین حال، استیبل‌کوین‌ها در بین معامله گران بسیار محبوب شده‌اند، زیرا به کاهش نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند. یک گزارش اخیر نشان داد که حجم معاملات استیبل‌کوین در سال ۲۰۲۲ به رکورد جدیدی رسید، به طوری که از ۶ تریلیون دلار در سال قبلش به ۷.۴ تریلیون دلار رسید.

از سوی دیگر، داده‌ها نشان می‌دهند که حجم بازار استیبل‌کوین‌ها از همه ارائه‌دهندگان اصلی کارت اعتباری، از جمله؛ مسترکارت، امریکن اکسپرس (American Express) و دیسکاور کارت (Discover Card) بیشتر شده و در رتبه دوم پس از ویزاکارت قرار گرفته است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.