۰ نفر

سجادی: کسی جرأت تعلیق ورزش ایران را ندارد

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷
کد خبر: 702870
سجادی: کسی جرأت تعلیق ورزش ایران را ندارد

وزیر ورزش و جوانان شایعات مربوط به تعلیق ورزش ایران را تکذیب کرد و گفت که کسی در دنیا جرأت چنین کاری را ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در اختتامیه گردهمایی مدیران، معاونین توسعه مدیریت و منابع و ذیحسابان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد با بیان اینکه ایران ۴۳۰ کرسی بین‌المللی در دنیا دارد، اظهار داشت: تعلیق ورزش ایران صحت ندارد و هیچ‌کس هم در دنیا جرأت چنین کاری را ندارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه توفیقات کشور ما در ورزش با اعتبار ۲۰ میلیون دلار اتفاق افتاده است، گفت: با این وجود یک کشور، با چشم و هم چشمی یک فوتبالیست می‌آورد و برای آن ۲۰۰ میلیون یورو هزینه می‌کند که کار بزرگی نیست.

سجادی با ابراز اینکه آنها اگر توانایی دارند با این اعتبارات کار کنند و نتیجه بگیرند، افزود: اینکه از جای دیگر دنیا با هزینه‌های هنگفت ورزشکار بیاورند که کار مهمی نیست.

وی با بیان اینکه از میزبانی استان کرمان قدردانی می‌کنیم و اقدامات بسیار خوبی در این همایش به میزبانی مردم کرمان انجام شد، گفت: مدیران ورزش و جوانان کشور مدیران آینده سازی در کشور هستند و بدانند که باید از فرصت مدیریتی که در اختیار دارند برای خدمتگزاری به مردم استفاده لازم را ببرند.

سجادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: الگوی مدیریتی حاج قاسم یک الگوی موفق برای خدمت به مردم در نظام مقدس اسلامی است.

وی با بیان اینکه بازی‌های آسیایی یک شاخص ارزیابی است و باید تمام همت و تلاش خود را برای موفقیت در این بازی‌ها بگذاریم، ادامه داد: مدیران استان‌ها باید کشف استعدادهای ورزشی را در اولویت برنامه‌های خود بگذارند و تمرکز وزارت ورزش بر بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و موفقیت در این بازی‌ها است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه باید از قهرمانان ورزشی تجلیل کرد و از ظرفیت و تجربه آنها برای توسعه ورزشی هر استان استفاده کنیم، بیان کرد: ۱۴ هزار هیئت ورزشی در سطح کشور وجود دارد که از این ظرفیت باید برای کشف استعدادها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مردمی بودن و ساده‌زیستی در این دولت اهمیت دارد و مدیر دولت سیزدهم باید همیشه در دسترس مردم و پای کار باشد، گفت: مدیریت دارایی‌ها و مولدسازی برای ما اهمیت دارد و مدیران ورزشی در استان‌ها حتما این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند و تکلیف قانونی آنهاست.

سجادی با ابراز اینکه با واگذاری و اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی مخالف هستیم، افزود: در برخی موارد دیده شده که در مدت اجاره ملک ورزشی فرسوده هم شده و پس دادند.

وی با بیان اینکه شایسته نیست که هیئت‌های ورزشی ما به بهای گزاف سالن اجاره کنند و ما سالن‌های ورزشی را با کمترین قیمت به بخش خصوصی اجاره بدهیم، ادامه داد: خصوصی‌سازی این نیست که آنچه را که خودمان نیاز داریم اجاره بدهیم و بعد خودمان به دنبال کرایه سالن باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مدیران از ظرفیت‌های بودجه در ابعاد مختلف برای توسعه فضاهای ورزشی در کشور استفاده کنند، گفت: خواسته رئیس جمهور، اقتصاد ورزش است بدون آنکه ورزش را برای مردم گران کنیم، از این ظرفیت برای توسعه بهره ببریم.

برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران، معاونین توسعه مدیریت و منابع و ذیحسابان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور در استان کرمان، اظهار داشت: هشت کارگروه آموزشی تخصصی در این گردهمایی برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مباحث بودجه‌ای و ذیحسابی و مولدسازی از جمله این کارگروه‌ها بود، افزود: توانمندسازی مدیران در حوزه‌های مختلف هدف اصلی این همایش در سه روز اخیر بود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: کرمان با وجود تمام ظرفیت‌هایی که دارد با کمبود امکانات و فضای ورزشی روبه‌رو است؛ توسعه ایجاد شده نامتوازن بوده و در شرق و جنوب استان کرمان کمبود فضاهای ورزشی بسیار زیاد است.