۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

پیش بینی آینده قیمت طلا و سکه / سکه در کانال ۱۷ میلیون تومان ماندگار است؟

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۰
کد خبر: 687516
پیش بینی آینده قیمت طلا و سکه / سکه در کانال ۱۷ میلیون تومان ماندگار است؟

بازار طلا و سکه روزهای پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد و قیمت‌ها هر روز رکورد جدیدی ثبت می‌کنند؛ این وضعیت باعث نااطمینانی نسبت به آینده این بازار به عنوان یکی از مهمترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری مردم شده است.

اقتصاد آنلاین _ فاطمه نبوی؛ بازار طلا در هفته‌های اخیر با جهش قیمت روبرو شد به طوری که قیمت سکه تمام بهار آزادی مرز ۱۷ میلیون تومان را رد کرد و دوشنبه ۱۴ آذر تا ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رشد داشت و انس جهانی هم از ۱۷۴۰ دلار در هفته گذشته به ۱۸۰۰ دلار رسید. نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا در گفت و گو با اقتصادآنلاین به تحلیل این تحولات و آینده بازار طلا و سکه پرداخت.

بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر در تشریح آخرین وضعیت بازار طلا و ارز گفت: افزایش و نوسانات در بازار ارز باعث افزایش و صعودی شدن قیمت طلا و سکه شده است. 

البته خوشبختانه این روند افزایشی، التهابی در بازار داخلی ایجاد نکرده و تقاضا را افزایش نداده است. حتی امروز شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ تقاضا نسبت به هفته پیش کمتر بود و بازار روال عادی خود را طی می‌کند.

نکته مهم دیگر به سیاست های بانک مرکزی در رابطه با قیمت سکه در اوراق بورس بر می‌گردد. اگر  قیمت پیشنهادی کمتر از قیمت بازار آزاد باشد، می‌تواند در کنترل و کاهش قیمت سکه و طلا موثر باشد.

وی افزود: اگر کنترل بیشتری نسبت به قیمت ارز ایجاد شود، با کاهش قیمت ارز می‌توان شاهد ثبات و کاهش قیمت طلا نیز بود.

وی در انتها افزود: به اعتقاد من این افزایش قیمت کاذب است و احتمال اینکه روند افزایشی ادامه دار باشد کم خواهد بود.

دیروز شنبه سکه تمام بهار آزادی ۱۷/۷۰۰/۰۰۰ تومان ، نیم سکه ۱۰/۱۵۰/۰۰۰ ، ربع سکه ۷/۲۰۰/۰۰۰ و سکه گرمی ۳/۷۰۰/۰۰۰ تومان در بازار معامله شد.

همچنین قیمت هر انس طلا ۱۷۹۹ دلار و  هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱/۶۳۰/۹۵۴ تومان رسید.