۰ نفر

تمایل اردوغان به دنیای ارزهای دیجیتال؛

استفاده ترکیه از بلاکچین برای پروژه e-Human

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۲
کد خبر: 675150
استفاده ترکیه از بلاکچین برای پروژه e-Human

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پیش از اجلاس ملی بلاک چین، از جزئیات جدیدی در مورد پروژه e-Human که توسط بلاک چین طراحی شده است، رونمایی کرد.

اقتصاد آنلاین—مهرداد فرامهر؛ سایت کوین تلگراف ترکیه گزارش داد که پروژه e-Human مبتنی بر فناوری بلاک چین خواهد بود تا تمامی خدمات، داده ها و قابلیت های مورد استفاده توسط سیستم را تحت حفاظت نگه دارد.

پروژه e-Human ترکیه در حالی که نام علمی تخیلی دارد، به عنوان یک نقطه خدمات دیجیتال عمل می کند که در آن ریاست جمهوری ترکیه می تواند داده های مربوط به خدمات و ابزارهای مربوط به شغل، آموزش از راه دور، و استعدادیابی را از طریق آن به اشتراک بگذارد.

دانشجویان، فارغالتحصیلان جدید و کارمندان دولتی میتوانند به فرصتهای شغلی و کارآموزی در بخشهای دولتی و خصوصی، آموزشهای معتبر برای کارمندان دولتی، نمایشگاههای شغلی برگزار شده در ترکیه، رویدادها و محتوای آموزشی از پورتال e-Human دسترسی داشته باشند. هدف از این پروژه افزایش قابلیت اشتغال و حمایت از توسعه خدمات شهروندان است.

پیش از این، شرکت ملی خودروی ترکیه TOGG یک همکاری استراتژیک با Avalanche توسعه دهنده بلاک چین Avalanche برای توسعه خدمات جابجایی ایمن و سریع با قراردادهای هوشمند اعلام کرد.

ترکیه تا زمانی که رئیس جمهور اردوغان جنگی همه جانبه را علیه استفاده از ارزهای دیجیتال آغاز کرد، به عنوان کشوری دوستدار کریپتو شناخته می شد. این کشور در آوریل ۲۰۲۱ پرداخت های کریپتویی در کالاها و خدمات محلی را ممنوع کرد.

در حالی که دولت موضعی ضد کریپتو اتخاذ کرده بود، به کاوش در اکوسیستمهای کریپتویی ادامه داد و همزمان چندین پروژه بلاک چین را ساخت و اجرا کرد. این کشور حتی برنامههای زیرساخت بلاک چین ملی خود را اعلام کرد.

پذیرش کریپتو در جمعیت ترکیه با دیدگاه دولت تضاد کامل دارد. این کشور میزبان چندین رویداد جهانی است، مانند هفته بلاک چین استانبول و اقتصاد بلاک چین استانبول. اکوسیستم توسعه دهندگان محلی کریپتو نیز سخت کار می کنند تا DevCon بعدی را که یک رویداد مهم برای جامعه توسعه دهندگان اتریوم است، به استانبول بیاورد.

دادههای اخیر Chainalysis نشان داد که ترکیه یکی از سریعترین بازارهای ارز دیجیتال در حال رشد است. شاخص پذیرش جهانی کریپتوکارنسی Chainalysis در سال ۲۰۲۲ نشان داد که ترکیه در بین ۲۰ کشور برتر از نظر پذیرش کریپتو قرار دارد.