۰ نفر

در آخرین روز هفته چهارم شهریور؛

رکود سنگین معاملات بورس / شاخص کل سبز متمایل به قرمز

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۱۲
کد خبر: 667963
رکود سنگین معاملات بورس / شاخص کل سبز متمایل به قرمز

بورس آخرین روز هفته چهارم شهریور ماه را صعودی آغاز کرد و در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل با افزایش حدود ۸۰۰ واحدی همراه شد. همانند روز گذشته گروه «خودرو و ساخت قطعات» و «فلزات اساسی» با اقبال بیش‌تری از سوی معامله گران روبرو هستند. به گونه ای که «خودرو» با ۳۲۰ و «فولاد» با ۱۴۱ واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ هر چند بورس کار خود را مثبت آغاز کرد اما به نظر می رسد که هر چه از تایم بازار می گذرد،‌شاهد افزایش فشار فروش و ضعف تقاضا در بازار هستیم و نمود آن را می توان در عقب نشینی شاخص کل و ارزش پایین معاملات خرد مشاهده کرد. شاخص کل در حالی تا کانال یک میلیون و ۳۹۴ هزار واحدی افزایش پیدا کرده بود که تا ساعت ۱۰ دوباره به کانال یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی بازگشت. همچنین ارزش معاملات خرد در یک ساعت ابتدایی تنها حدود ۶۸۰ میلیارد تومان بوده است.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل هر چند با افزایش حدود ۸۰۰ واحدی همراه بوده اما در حال عقب نشینی است.

نمادهای مورد اقبال بازار کدامند؟

در یک ساعت ابتدایی حقیقی ها حدود ۲۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند. «خمحور» با ۶.۵ میلیارد، «فولاد» با ۲.۵ و بالبر با ۲ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند و در نقطه مقابل،‌ «فسبزوار» با ۵، «زمگسا» با ۴ و «آسیاتک» با ۳.۵ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

در میان صنایع نیز « خودرو و ساخت قطعات» با ۶.۵ میلیارد تومان بیش ترین ورود و «محصولات شیمیایی» با ۵ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.