۰ نفر

عبور و مرور ۴ هزار مسافر؛

افزایش چشمگیر سفر‌های بین‌ المللی به مقصد بندر شارجه

۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبر: 647652
افزایش چشمگیر سفر‌های بین‌ المللی به مقصد بندر شارجه

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با از سرگیری فعالیت خط مسافری بین‌المللی بندر شهید باهنر - بندر شارجه بیش از چهار هزار نفر مسافر در این مسیر جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافر و گردشگر در بازه زمانی فروردین تا خردادماه سال جاری، گفت: بیشترین آمار ثبت شده در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز بوده که آمار‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی گفت: در جزیره رنگین کمانی هرمز نیز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود در قلب خلیج فارس با جابه‌جایی بیش از ۲۸۴ هزار مسافر و گردشگر در سه ماهه نخست سال، جایگاه دوم را بین بنادر مسافری شرق هرمزگان داشته است.

وی از رشد آمار جابه‌جایی مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و تاکید کرد: در این مدت ۷۱۸ هزار و ۸۶۷ مسافر و گردشگر در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز جابه‌جا شده‌اند.

این مقام مسئول درباره افزایش تردد در مسیر بین المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه هم عنوان کرد: در مدت سه ماهه اول امسال با جابه‌جایی چهار هزار و ۶۲ مسافر از طریق این مسیر دریایی رشد چشمگیری به ثبت رسیده است که این میزان با آمادگی و دارا بودن زیرساخت‌های لازم در این بندر چند منظوره با افزایش تا سه سفر در هفته، رشد خواهد یافت.

حمدحسینی با اشاره به اینکه بیشترین تمرکز سفر‌های دریایی در آب‌های جنوبی ایران و به ویژه در مسیر‌های دریایی هرمزگان قرار دارد گفت: بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز در استان هرمزگان با بهره مندی از پایانه فعال دریایی مجهز، از اصلی‌ترین بنادر ایران در انجام سفر‌های داخلی و بین المللی هستند.