۰ نفر

بانک مرکزی اعلام کرد؛

آیا خودپرداز همه بانک ها به سامانه صیاد متصل است؟

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲
کد خبر: 646572
آیا خودپرداز همه بانک ها به سامانه صیاد متصل است؟

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک، گفت: تاکنون ۹۰ درصد بانک‌های کشور، توانسته‌اند خدمات چک را از طریق خودپردازهای خود به مردم ارائه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نادعلی زاده گفت:  بانک مرکزی ‌ به منظور تسهیل دسترسی هموطنان به سامانه صیاد، علاوه بر تجهیز درگاه‌های بانکی شامل اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک بانک‌ها، اپلیکیشن‌های پرداخت و همچنین زیرساخت پیامکی، از شبکه بانکی خواست تا خودپردازهای خود را مجهز به سامانه صیاد کنند و امکان عملیات ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک از طریق خودپردازها فراهم شود.

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک می‌گوید: الان فقط اتصال خودپرداز های سه بانک توسعه تعاون، کارآفرین و پست‌بانک به این سامانه تکمیل نشده که این سه بانک حدود ۴ هزار خودپرداز در اختیار دارند. همچنین بانک‌های اقتصادنوین و کشاورزی نیز اقدامات فنی در این زمینه را انجام داده‌اند و به زودی آماده ارائه خدمات در این حوزه خواهند بود.

به گفته او، طبق بررسی‌های انجام‌شده، ۷۵ درصد از تراکنش‌های ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک از طریق اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک بانک‌ها انجام می‌شود و میزان اقبال عمومی به این ابزارها بسیار بالاست. همچنین ۲۰ درصد فرآیندهای مربوط به چک ازطریق اپلیکشن‌های پرداخت و ۵ درصد این عملیات نیز از طریق سامانه پیامکی، خودپردازها و شعب بانکی انجام می‌شود.

براساس اعلام بانک مرکزی، بانک‌ها تا پایان خرداد فرصت داشتند که خودپردازهای خود را به سامانه صیاد متصل کنند.