۰ نفر

در پی رکود بازار سهام آمریکا؛

رابین هود کارمندانش را اخراج می کند

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبر: 631359
رابین هود کارمندانش را اخراج می کند

پلتفرم محبوب تجارت خرده‌فروشی رابین هود ۹ درصد از نیروی کار خود را در بحبوحه افت ارزش سهام خود اخراج کرده است.

اقتصاد آنلاین-حسین عسکری؛ ولاد تنف، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران رابینهود، خاطرنشان کرد: "ما به این نتیجه رسیدیم که انجام این کاهش‌ها در کارکنان رابین‌هود تصمیم درستی برای بهبود کارایی است."

تنها در 30 روز گذشته، ارزش سهام رابین هود تقریباً 38 درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این گزارش به 9.99 دلار رسیده است که پایین‌ترین قیمت از زمان عرضه اولیه (IPO) در اواسط سال 2021 است.

این کاهش بخشی از یک روند نزولی بلندمدت است، در این ریزش ما شاهد کاهش مداوم قیمت سهام رابین هود از زمان بالاترین قیمت آن در 4 آگوست 2021 یعنی 70.39 دلار بوده ایم.

رابین هود به طور عمومی از طریق یک پست وبلاگی در تاریخ 26 آوریل توسط مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران خود، تعدیل مجدد کارکنان خود را اعلام کرد.

 وی خاطرنشان کرد که پس از گذراندن یک "دوره رشد فوق العاده" بین سال های 2020 و نیمه اول 2021، تعداد کارکنان این شرکت از 700 به نزدیک به 3800 کارمند، تقریباً شش برابر شده است.

با این حال، تنف پیشنهاد کرد که بسیاری از نقش‌های شغلی در شرکت از آن زمان به بعد غیرضروری شده‌اند و اظهار داشت:

این رشد سریع تعداد کارمندان منجر به ایجاد برخی نقش‌ها و عملکردهای شغلی تکراری و لایه‌ها و پیچیدگی بیشتر از حد مطلوب شده است. پس از بررسی دقیق همه این عوامل، ما به این نتیجه رسیدیم که انجام این کاهش ها در کارکنان رابینهود تصمیم درستی برای بهبود کارایی است.

او افزود: «ما استعدادهای استثنایی را در نقش‌های کلیدی استخدام می‌کنیم و به استخدام آنها ادامه می‌دهیم و فرصت‌های یادگیری و رشد شغلی بیشتری را برای کارمندان خود فراهم می‌کنیم.»

کریپتو برای کمک به بازیابی؟

رابینهود در این اعلامیه اظهار داشت که با بیش از 6 میلیارد دلار پول نقد در ترازنامه خود، موقعیت خوبی برای آینده دارد، در حالی که به معرفی محصولات جدید کلیدی در کارگزاری سهام و بازار رمزارز ادامه خواهد داد.

مجموع درآمد این شرکت در سال گذشته بالغ بر 1.82 میلیارد دلار بود که 89 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشت و بخش قابل توجهی از عملکرد رابین هود به دلیل درآمد حاصل از خدمات رمزارزی بود.

درآمد تراکنش های کریپتو در سال 2021 به 419 میلیون دلار رسید که نسبت به سال قبل از آن 1451 درصد افزایش داشت. به ویژه در سه ماهه دوم سال 2021، کریپتو 41 درصد از کل درآمد رابینهود را به خود اختصاص داده است، اما شایان ذکر است که این رقم در سه ماهه چهارم حدود 13 درصد کاهش یافته است.

با این حال، به نظر نمی رسد که رابینهود در سال جاری علاقه خود را به این بخش از دست بدهد، و اخیراً اقدامات زیادی را در جهت گسترش پیشنهادهای ارزهای دیجیتال خود انجام داده است.

در 30 فروردین رابینهود شرکت انگلیسی دارایی‌های دیجیتال Ziglu را برای کمک به برنامه‌های توسعه آن در بازارهای بریتانیا و اروپا خریداری کرد.

در اوایل این ماه، رابین هود کیف پول رمزارزی مورد انتظار خود را نیز برای 2 میلیون کاربر در لیست انتظار عرضه کرد، همچنین رابین هود رمزارز شیبا اینو و چند رمزارز دیگر را پس از ماه‌ها کمپین حامیان به فهرست خود افزود.