x
۲۹ / اسفند / ۱۴۰۰ ۲۱:۰۰
طرح پانزی و از دست دادن میلیون ها دلار؛

کلاهبرداری رمزارزی این بار در کنیا

کلاهبرداری رمزارزی این بار در کنیا

به نظر می‌رسد که در یک طرح پانزی به نام Bitstream Circle بیش از ۱۰ میلیون دلار از سرمایه سرمایه گذاران را به سرقت رفته است. این دزدی در تاریخ ۱۳ مارس زمانی که برخی از سرمایه‌گذاران با مشکلاتی در برداشت مواجه شدند، گزارش شد.

کد خبر: ۶۲۲۱۷۵
آرین موتور

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛  گزارش‌ها از کنیا حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران در یک طرح ادعایی رمزارز پانزی، Bitstream Circle، اکنون نمی‌توانند پس از به هم خوردن این طرح، وجوه خود را برداشت کنند. گزارش‌ها اضافه می‌کنند که مغز متفکران این طرح ممکن است با دارایی‌های دیجیتالی سرمایه گذاران به ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار فرار کرده باشند.

طبق یک گزارش، طرح ادعایی پانزی در نوامبر ۲۰۲۱ در بریتانیا به‌عنوان Bitstream Circle Limited ثبت شد و کوین یانگ، با ملیت چینی، به عنوان رهبر این طرح اعلام شده است. همچنین در این گزارش آمده که این طرح در کمتر از چهار ماه بیش از ۱۱۰۰۰ عضو از هفت کشور را جمع آوری کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که بیشتر قربانیان ظاهراً با وعده بازگشت سرمایه روزانه بین ۵ تا ۸ درصد جذب شده اند.

گزارش‌های تازه مبنی بر اینکه کنیایی‌ها ممکن است میلیون‌ها دلار را به دلیل یک طرح ارز دیجیتال دیگر از دست داده باشند، اندکی پس از آن منتشر شد که یکی از مقامات دولتی کنیا ادعا کرد در سال مالی گذشته ۱۲۰ میلیون دلار در اثر کلاهبرداری‌های مشابه از دست رفته است. در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران این طرح اکنون Bitstream Circle را یک کلاهبرداری می دانند، سرمایه گذاران اولیه این پلتفرم در ابتدا این اتهامات را رد کردند.

با این حال، همانطور که در گزارشی که کیمانی کاپیتال در لینکدین منتشر کرده است، بسیاری از سرمایه گذاران در واقع در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۲ با مشکلاتی در برداشت وجوه مواجه شدند. پیامی از طرف مدیر کانال تلگرام بیت استریم سرکل در ابتدا نشان داد که مشکل ناشی از ارتقای شبکه منبع بوده است. با این حال، پس از تکمیل به‌اصطلاح ارتقاء شبکه پنج ساعته، سرمایه‌گذاران هنوز نمی‌توانند وجوه خود را برداشت کنند.

در همین حال، نویسندگان گزارشی که کیمانی کپیتال منتشر کرده است، در تلاشی برای حمایت از ادعاهایی که ممکن است کلاهبرداران میلیون‌ها دلار از سرمایه‌گذاران بی‌خبر دزدیده باشند، به بیش از ۱۰ میلیون دلار تتر اشاره می‌کنند که توسط آدرسی که گفته می‌شود توسط کلاهبرداران کنترل می‌شود، دریافت شده است.

ارسال نظرات