۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

اعمال نفوذ حاجی بابایی در مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس صحت دارد؟

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱
کد خبر: 611674
اعمال نفوذ حاجی بابایی در مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس صحت دارد؟

احسان ارکانی معتقد است، زمزمه هایی که اخیرا در خصوص اعمال نفوذ رییس کمیسیون تلفیق در بودجه ۱۴۰۱ مطرح می شوند، غیر مستند است و حاج بابایی در تماس با نمایندگان هرگونه جرح و تعدیل را منکر شده است.

اقتصادآنلاین-مهدی بیک؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص برخی روایت ها در خصوص اعمال نفوذ شخص رییس کمیسیون تلفیق بودجه در مصوبات این کمیسیون، گفت: طی روزهای اخیر حاشیه های فراوانی در خصوص اعمال نظر آقای حاج بابایی در تصمیم سازی های کمیسیون تلفیق مطرح شده که موضوع باید شفاف سازی شود. شخصا در ۲روز اخیر با آقای حاج بابایی در این زمینه صحبت کردم، ایشان اطمینان دادند که هیچگونه دخل و تصرفی در تصمیمات کمیسیون تلفیق نداشته اند.

ارکانی ادامه داد: ضمن اینکه باید توجه داشت که مصوبات کمیسیون تلفیق هنوز بارگذاری نهایی نشده که نمایندگان بررسی کنند، آیا مصوبات بارگذاری شده با مصوبات کمیسیون تلفیق تفاوت دارد یا خیر؟ قاعدتا ملاک تصمیم گری و مقایسه، فایل بارگذاری شده نهایی ذیل عنوان مصوبات کمیسیون تلفیق در سامانه قانون گذاری مجلس است. 

نماینده مردم نیشابور در مجلس یادآور شد: بر اساس اطلاعات نمایندگان، هیچ نوع تغییری، بدون رای گیری و اطلاع  کمیسیون تلفیق در مصوبات تلفیق صورت نگرفته است. البته برای راستی آزمایی دقیق موضوع، باید منتظر بارگذاری مصوبات در سامانه باشیم. هرچند ممکن است، رییس کمیسیون تلفیق، پیشنهاداتی را مطرح کرده باشد، اما ملاک اصلی مجلس، مصوباتی است که در کمیسیون تلفیق رای گیری و با اکثریت آرای اعضای کمیسیون، مصوب شده است.