۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

علائم اومیکرون که در اثر فعالیت بدتر می‌ شود

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۲
کد خبر: 611425
علائم اومیکرون که در اثر فعالیت بدتر می‌ شود

همه ما به خوبی می‌دانیم که عفونت کرونا فقط به سیستم تنفسی محدود نمی‌شود. ممکن است منجر به علائم مختلفی شود که ممکن است هر قسمت از بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از علائم ممکن است در عرض ۱۵ روز برطرف شود، برخی دیگر ممکن است مدت بیشتری باقی بماند.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی ؛ هیچ روشی برای پیش بینی اینکه چه کسی علائم طولانی‌تر و بدخیم کرونا را تجربه خواهد کرد و نتیجه آن چه خواهد بود وجود ندارد. اما برخی از علائم طولانی مدت عفونت ویروس کرونا ممکن است به دلیل فعالیت بیش از حد بدتر شود. سردرد، اسهال، تنگی نفس، برخی از علائم شایع طولانی مدت ویروس کرونا هستند که اغلب افراد آن را تجربه می‌کنند. به غیر از اینها، برخی از علائم دیگر توسط همه تجربه نمی‌شود یا اغلب نادیده گرفته می‌شود. سرگیجه یکی از آن علائمی است که در موارد نادر رخ می‌دهد، اما می‌تواند به دلیل فعالیت بیش از حد بدتر شود.

سرگیجه ناشی از فعالیت بیش از حد

سرگیجه به عنوان طیف وسیعی از احساسات، مانند احساس ضعف، بی‌حالی یا ناپایداری تعریف می‌شود. سرگیجه، حس کاذبی ایجاد می‌کند که همه چیز در اطراف شما در حال چرخش یا حرکت است. گاهی اوقات به دلیل ضعف یا کم آبی، ممکن است احساس سرگیجه کنید. این یکی از دلایلی است که تشخیص سرگیجه بعد از عفونت ویروس کرونا به دلیل کووید یا دلایل دیگر دشوار است. اگر اپیزود سرگیجه بعد از کووید مکرر تکرار شود، می‌تواند یکی از عوارض جانبی عفونت ویروسی باشد. فعالیت بیش از حد می‌تواند احساس سبکی سر را بدتر کند و حتی ممکن است در فعالیت روزانه شما اختلال ایجاد کند.

وقتی احساس سرگیجه می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد

فعالیت بیش از حد ممکن است دوره سرگیجه شما را بدتر کند. ممکن است کمی احساس عدم تعادل کنید، قادر به راه رفتن یا ایستادن در وضعیت مناسب نباشید. در برخی موارد، فرد ممکن است حتی صدای زنگ در گوش، کاهش شنوایی، فشار چشم و سردرد را تجربه کند. اما سرگیجه چیزی نیست که باید از آن ترسید مگر اینکه حاد باشد. احساس سرگیجه می‌آید و می‌رود، فقط در موارد نادر ممکن است مدت بیشتری باقی بماند. فقط زمانی که مدام احساس سرگیجه می‌کنید و شروع به تأثیرگذاری بر روی فعالیت‌های روزانه شما می‌کند، باید با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه پس از کووید از خود مراقبت کنیم

در طول کووید همه ما برای بهبودی سریع‌تر از خود مراقبت خواهیم کرد اما نکته مهم اینکه؛ این کار باید تا ۱۵ روز بعد از پایان عفونت انجام شود. فرآیند دفع ویروس کرونا برای بدن ما آسان نیست چرا که چندین اندام بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اثر آن را می‌توان مدت‌ها پس از مرحله عفونت مشاهده کرد. بنابراین، برای بهبودی مناسب و حفظ سلامتی، کارها را به آرامی انجام دهید. غذاهای سالم و مغذی بخورید، ورزش کنید، به موقع بخوابید، استرس را تحمل نکنید و استراحت کافی داشته باشید. انجام این کارها می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد.