۰ نفر

احتمال برگزاری دو سال یک‌ بار جام ملت‌ های اروپا

۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۵۷
کد خبر: 596406
احتمال برگزاری دو سال یک‌ بار جام ملت‌ های اروپا

رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از احتمال برگزاری دو سال یک‌ بار جام ملت‌ های اروپا (یورو) خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فشار فیفا برای برگزاری جام جهانی به طور دو سال یک‌بار، از سوی قاره‌های اروپا و آمریکای جنوبی با مقاومت رو به رو شده است.

و حالا «جیانی اینفانتینو» گفته است که در صورت موفقیت آمیز بودم جام جهانی دوسالانه، رقابت‌های جام ملت‌های اروپا نیز با فواصل زمانی کمتری برگزار خواهد شد.

اینفانتینو در پاسخ به این پرسش که در صورت برگزاری جام جهانی به طور دو سال یک‌بار چه بر سر یورو خواهد آمد، گفت: یورو نیز دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. در اروپا با این موضوع مخالفند چون با توجه به لیگ‌های جذاب و حضور بهترین بازیکنان جهان در آن لیگ‌ها، هر هفته یک جام جهانی کوچک وجود دارد اما این موضوع در مورد سایر نقاط جهان صادق نیست. باید راهی پیدا کنیم که در یک سال و یک ماه تمام جهان را در فوتبال بگنجانیم.

وی در ادامه گفت که فشار برای برگزاری جام جهانی به طور دو سال در میان، «ایده وی نبوده اما مطالعه امکان‌سنجی فیفا از سوی ۱۶۶ کشور درخواست شده است.»

رییس فیفا افزود: مفروضات روشن است؛ ۸۸درصد از کشورها شامل عمده کشورهای اروپا، خواستار مطالعه و تحقیقات شده و این تحقیقات به ما خواهد گفت که از نگاهی ورزشی، جام جهانی دوسال یک بار عملی است یا خیر. 

اینفانتینو در جریان «اجلاسی جهانی» با حضور سران فدراسیون‌های ملی فوتبال که اوایل ماه جاری برگزار شد، گفت که به اعتقاد وی برای تغییر فاصله برگزاری جام جهانی از ۴ به ۲ سال، رای کافی در اختیار دارد.

این طرح از سوی تعدادی از باشگاه‌های اروپا، لیگ‌های معتبر و همچنین اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) که رییس آن یعنی «الکساندر چفرین» نسبت به تحریم هر تورنمنتی دیگر، تهدید کرده است.