۰ نفر

صدور سند کاداستری برای ۲۰ میلیون هکتار از اراضی ملی در ۴۰ روز گذشته

۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبر: 592504
صدور سند کاداستری برای ۲۰ میلیون هکتار از اراضی ملی در ۴۰ روز گذشته

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ۴۰ روز گذشته برای ۲۰ میلیون هکتار از اراضی ملی سند کاداستری صادر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسن بابایی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری با بیان این مطلب گفت: کارگروه جهادی کاداستر با تلاش شبانه‌روزی اقدامات خوبی را رقم زده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جشن تثبیت و صدور سند کاداستری اراضی منابع طبیعی را در کشور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه فناوری بعد از بازدید‌های سرزده از قسمت‌های مختلف سازمان اقدامات خوبی در راستای الکترونیکی‌شدن انجام گرفته و شاهد کاهش مراجعات از استان‌ها هستیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به بازدید‌های انجام‌شده از استان‌ها و واحد‌های ثبتی گفت: در هفته گذشته سفری که به استان گلستان داشتیم بیش از ۹۵ درصد در حوزه کاداستر پیشرفت داشته است.

وی افزود: استان گلستان از نظر میزان تخلفات و جرایم از استان‌های سفید بوده و وضعیت خوبی دارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص اتمام کاداستر منابع طبیعی در برخی استان‌ها گفت: در استان‌های همدان و آذربایجان غربی، کاداستر منابع طبیعی تمام شده است و وارد کاداستری‌کردن اراضی زراعی شده‌اند.

بابایی اضافه کرد: تا امروز برای ۱۰۲ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

وی با اشاره به استفاده از مدیران جوان و جهادی در سازمان گفت: مدیران جهادی و دلسوز به فکر اهداف سازمانی هستند و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند. یک مدیر خوب باید تلاشگر و خلاق باشد و کارمندان وی را الگوی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: هر جا ما بازدید داشتیم و مدیر جهادی و تلاشگر در راس امور بود فساد و جرایم کمتر بوده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: وضعیت کشور نسبت به یک دهه قبل متفاوت است. امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مرز‌های جغرافیایی را برداشته است و در این فضا زمان و مکان معنی ندارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه این مراسم یکی از اولویت‌هایی که باید مدیرکل جدید ثبت شرکت‌ها به آن توجه کند را شناسایی شرکت‌های صوری اعلام کرد و گفت: با برخی از شاخص‌ها می‌توان شرکت‌های صوری را از واقعی تشخیص داد و در چارچوب ضوابط قانونی با شرکت‌های صوری برخورد کرد.

بابایی اولویت دیگر در حوزه ثبت شرکت‌ها را اصلاح و بهبود فرآیند‌های ثبت شرکت‌ها بیان کرد و ادامه داد: باید به شرکت‌هایی که به مردم خدمت می‌دهند و برای کشور اشتغال ایجاد می‌کنند، خدمات ویژه داده شود.

وی با تاکید بر ارتقای رتبه‌بندی اقتصاد کشور، گفت: نحوه ثبت شرکت‌ها و برند‌ها از مواردی است که در ارتقاء و رتبه‌بندی اقتصادی کشور موثر است.

وی در خصوص برون‌سپاری برخی از فرآیند‌ها گفت: برای برخی از فرآیند‌ها که هنوز الکترونیکی نشده است می‌توان از برون‌سپاری به دفاتر اسناد رسمی استفاده کرد.

در پایان این مراسم، علی‌اصغر دربانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان به عنوان مدیرکل جدید ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری معرفی و از زحمات حمید کشاورز مدیرکل پیشین که به سمت مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران منصوب شده است، تقدیر شد.