۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

آیا می‌ دانید که تکنیک‌ های ترمیم مو برای شما مناسب است؟

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰
کد خبر: 562226
آیا می‌ دانید که تکنیک‌ های ترمیم مو برای شما مناسب است؟

از سن ۳۵ سالگی، تقریباً تعدادی از مردان به‌تدریج دچار ریزش مو می‌شوند! و این تعداد بعد از سن ۵۰ سالگی به ۸۵ درصد می‌رسد و تنها مردان مبتلا نیستند: تقریباً نیمی از زنان هم مبتلا هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، مبتلایان به ریزش مو با آماری ازاین‌دست، درک اینکه چرا بسیاری از افراد به دنبال راه‌حل‌های مفید برای ریزش مو هستند، آسان است. 

در طی چند سال گذشته، پیشرفت تکنیک‌ها و فناوری‌های کاشت مو به معنای دسترسی بیماران به راه‌حل‌هایی است که نتایج واقعی و طولانی‌مدت را ارائه می‌دهند.

(درمان بدون جراحی ریزش مو)

اگر ریزش موی قابل‌توجهی داشته باشید، شامپو‌های ویژه، مکمل‌ها و محصولات ترکیبی بهبود چشمگیری ندارند. دلیل این امر این است که وقتی بعضی قسمت‌های سر شروع به کچل شدن کرده، فولیکول‌های آن مو خوابیده و تولید مو به طور کامل متوقف شده است.  

دارو‌ها و محصولات پزشکی وجود دارد که اگر از آن‌ها در مراحل اولیه ریزش مو استفاده کنید، می‌تواند نتایج قابل‌توجهی را ارائه دهند. دارو‌ها می‌توانند ریزش موی ملایم را کند یا معکوس کنند، اغلب با بهبود رشد و پرشدن مو در فولیکول‌های اطراف که هنوز کاملاً خاموش نیستند.

(دارو‌های ریزش مو)

به گفته دکتر سوبل، دو نوع دارو وجود دارد که برای درمان کچلی در مردان مورداستفاده قرار می‌گیرد: وابسته به آندروژن و مستقل از آندروژن.

دارو‌های ریزش مو وابسته به آندروژن، مانند فیناستراید، با جلوگیری از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون - هورمونی که تصور می‌شود در کچلی مردان نقش دارد - در پوست سر قرار می‌دهند. 

در طی مراحل اولیه ریزش مو، داروی وابسته به آندروژن معمولاً به افزایش رشد مو بعد از حدود سه ماه استفاده کمک می‌کند.دارو‌های ریزش مو مستقل از آندروژن، مانند ماینوکسیدیل با رگ‌های خونی کوچک بدن عمل می‌کنند. 

درحالی‌که هنوز مشخص نیست که چرا این رشد مو را تحریک می‌کند، نشان‌داده‌شده است که رشد مجدد مو را در حدود ۴۰٪ از مردان پس از سه ماه فراهم می‌کند و تا زمانی که دارو مصرف می‌شود به رشد مو ادامه می‌دهد. برخلاف دارو‌های وابسته به آندروژن، زنان می‌توانند از دارو‌های مستقل آندروژن استفاده کنند.

آیا مکمل‌ها می‌توانند ریزش مو را درمان کنند؟

ویتامین-های-مکمل-رشد-مو

انواع مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها برای درمان ریزش مو به بازار آمده‌اند دکتر سوبل هشدار می‌دهد که هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که نشان دهد این نوع محصولات می‌توانند مو‌های ازدست‌رفته را بازیابی کنند. 

کسانی که از نظر ژنتیکی استعداد ریزش مو دارند. - اما هنوز نتوانسته‌اند مو‌های کم پشت خود را مشاهده کنند - ممکن است از مکمل‌ها یا شامپو‌هایی که از قدرت مو یا سلامت پوست سر پشتیبانی می‌کنند بهره‌مند شوند.

(ترمیم مو با جراحی)

برای کسانی که ریزش موی قابل‌توجهی دارند، کاشت مو با جراحی تنها روش اثبات شده برای بازگشت واقعی رشد طبیعی مو به مناطقی است که کچل شده‌اند.

(ترمیم مو فولیکولیک در مقابل فولیکولار)

روش‌های کاشت مو به دو نوع وجود دارد: (پیوند واحد فولیکولار) و (استخراج واحد فولیکولار).

روش فولیکولار برای کاشت مو شامل برداشتن یک نوار از پوست با فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا‌کننده است، به طور معمول پشت سر شما که در آن مو‌ها به طور طبیعی پرتر و کمتر مستعد کچلی هستند.

 از این پوست، گروه‌های کوچکی از بافت حاوی فولیکول‌های مو جدا شده و برای پیوند آماده می‌شوند. درحالی‌که این اتفاق می‌افتد، سوراخ‌های کوچک و منفردی در سایت گیرنده ایجاد می‌شود که در آن شما دچار نازک شدن یا کچل شدن می‌شوید.

این روش بیش از دو دهه وجود داشته است و یک روش برای بازگرداندن یک خط موی طبیعی است که برای اولین‌بار ایجاد شده و سال‌ها بعد از آن ساخته شده است. 

کاشت مو

اما درحالی‌که نتایج غیر قابل تحقق قبلی را به همراه داشت، دکتر سوبل توضیح می‌دهد که این تکنیک منفی نیست. این نوع جراحی بسته به تعداد گرافت قرار داده شده می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد و هیچ راهی برای جلوگیری از ایجاد زخم افقی در پشت سر وجود ندارد.

 در حین بهبودی، این برش برجسته خواهد بود و بیماران باید در حین بهبودی از برش خطی پشت سر و محل‌های گیرنده مراقبت کنند. تکنیک فولیکولار کاشت مو به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به نتایج مشابه فولیکولیک درحالی‌که به معایب پرداخته شد، توسعه داده شد.

 شامل برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا‌کننده در پشت سر و حرکت‌دادن آن‌ها برای ایجاد یک خط موی کامل‌تر و با ظاهر طبیعی است. 

برخلاف فولیکولار، این روش شامل برداشتن یک نوار بافتی از پشت سر نیست بلکه جمع‌آوری فولیکول‌های مو به طور مستقیم از پوست سر و قراردادن آن‌ها در برش‌های کوچک ایجاد شده در محل گیرنده است.

درحالی‌که تکنیک دقیق فولیکولیک به زمان بیشتری در جراحی نیاز دارد، این روش جای زخم خطی و مراقبت پیشرفته از زخم موردنیاز فولیکولار را از بین می‌برد.روش فولیکولیک همچنین زمان خرابی را کاهش می‌دهد و سطح ناراحتی پس از عمل را کاهش می‌دهد.

پیشرفت‌های جدید در زمینه ترمیم مو

به طور سنتی، روش‌های زیادی برای ترمیم مو وجود نداشته است به گفته دکتر سوبل، در سال‌های اخیر بار دیگر تعهدات خود را برای ایجاد گزینه‌هایی بهینه کرده‌اند که مزایای ترمیم جراحی را به حداقل می‌رسانند درحالی‌که اشکالات را به حداقل می‌رسانند.

دکتر سوبل توضیح می‌دهد که نه‌تنها جای زخم خطی وجود ندارد، بلکه نتایج طبیعی‌تر به نظر می‌رسند زیرا در هنگام برداشت و کاشت جای خطای کمتری وجود دارد. این روش برای کاهش هرگونه ناراحتی در حین مطب و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

 فولیکول‌های فردی با استفاده از سیستم نیو گرافت به‌آرامی از پشت و کناره‌های سر استخراج می‌شوند و سپس با دقت در پوست نازک شده به‌صورت طبیعی ظاهر می‌شوند. فعالیت‌های طبیعی را می‌توان فقط در طی چند روز از سر گرفت و نتایج شروع می‌شود طی چند ماه آینده با شروع چرخه رشد مو.

وقتی نوبت به ترمیم مو با جراحی می‌رسد، کار با جراحی که در این عمل باتجربه است بسیار مهم است. جراحان زیبایی دارای مجوز هیئت‌مدیره که در زمینه ترمیم مو تخصص دارند یا برای استفاده از دستگاه نیو گرافت آموزش‌دیده‌اند، می‌توانند نتایج مطلوبی را در یک محیط امن به شما ارائه دهند.

 در نهایت، سلامتی، راحتی و خط مو به این بستگی دارد که شما با پزشکی کار می‌کنید که می‌داند چگونه موی سر پرتری را که طبیعی به نظر می‌رسد بازیابی کند.

 مو می‌شوند! و این تعداد بعد از سن ۵۰ سالگی به ۸۵ درصد می‌رسد و تنها مردان مبتلا نیستند: تقریباً نیمی از زنان هم مبتلا هستند. 

مبتلایان به ریزش مو با آماری ازاین‌دست، درک اینکه چرا بسیاری از افراد به دنبال راه‌حل‌های مفید برای ریزش مو هستند، آسان است. 

در طی چند سال گذشته، پیشرفت تکنیک‌ها و فناوری‌های کاشت مو به معنای دسترسی بیماران به راه‌حل‌هایی است که نتایج واقعی و طولانی‌مدت را ارائه می‌دهند.