۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد ۷۰درصدی پرفروش‌ترین محصول نفت ایرانول/ شرانل به درآمد ۵.۷هزار میلیارد ریالی رسید

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبر: 561109
رشد ۷۰درصدی پرفروش‌ترین محصول نفت ایرانول/ شرانل به درآمد ۵.۷هزار میلیارد ریالی رسید

با انتشار گزارش ماهانه نفت ایرانول در مردادماه، روند صعودی درآمدهای این شرکت ادامه یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق اعلام شرکت نفت ایرانول در گزارش مرداد، بیش از ۵ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. این در حالی است که مبلغ فروش محصولات این شرکت روند صعودی به خود گرفته و نسبت به ماه گذشته، رشد ۵ درصدی را ثبت کرده است.

در پنجمین ماه ۱۴۰۰، شرانل توانست بیش از ۱۴ هزار متر مکعب روغن‌های فرآیندی (اکسترکت) تولید کند که این مقدار با رشد ۱۲۰ درصدی نسبت به ماه گذشته، سهم ۳۴درصدی از تولیدات این ماه شرکت را تشکیل می‌دهد. همچنین این شرکت بیش از پنج هزار و ۶۰۰ متر مکعب روغن موتور دیزلی تولید کرده که تغییر ۲۵ درصدی نسبت به ماه گذشته داشته است و سهم ۱۳ درصدی از تولیدات این ماه شرکت را از آن خود کرد. اسلاک‌وگ نیز بیش از پنج هزار و ۳۰۰ متر مکعب تولید شده است که رشد ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد و سهم کمتر از ۱۳ درصدی در تولید مرداد شرانل دارد.

در رده‌های بعدی تولید، روغن موتور بنزینی با سهم هشت درصدی بیش از ۳ هزار متر مکعب، روغن‌های صنعتی با ۵ درصد کمتر از دو هزار متر مکعب و روغن پایه با ۴ درصد بیش از هزار و ۷۰۰ متر مکعب تولید شده‌اند. همچنین سایر محصولات تولیدی سهمی ۲۲درصدی از تولیدات شرکت را شامل می‌شود.

در سمت فروش نیز ترکیب تولیدات تکرار شده است و اکسترکت ۳۵ درصد، اسلاک وگ و روغن موتور دیزلی ۱۳ درصد، روغن موتور بنزینی ۸ درصد و روغن پایه ۵ درصد از فروش را تشکیل داده‌اند. در مجموع فروش شرانل در مردادماه از ۴۰ هزار و ۹۰۰ متر مکعب عبور کرد که رشد ناچیز یک درصدی را به همراه داشته است.

در سمت مبلغ فروش نیز نفت ایرانول با رشد پنج درصدی درآمدها از عدد ۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان عبور کرد. بیشترین رشد مبلغ فروش در گریس با حدود ۳۰۰درصد رشد اتفاق افتاد و اکسترکت که بیشترین سهم فروش را داشته، رشد ۷۰درصدی را ثبت کرده است.

1