۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۸ راه برای بهبود قدرت مغز

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۲۰
کد خبر: 560522
۸ راه برای بهبود قدرت مغز

از ایده سازی و طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی گرفته تا جمع‌کردن اعداد و نوشتن متن، شرایط مختلفی وجود دارد که تمرکز بیشتر و عملکرد شناختی بهتر مرا می طلبد.

گزارش اقتصادآنلاین، ذهن فعال به شما این امکان را می‌دهد که در مدت‌زمان کمتری کار‌های بیشتری انجام دهید و راه‌حل‌های منحصربه‌فردی برای حل مشکلات ارائه دهید.خبر خوب این است که چندین روش مختلف برای بهبود قدرت مغز شما وجود دارد، به‌خصوص اگر شما مایل باشید بعضی کار‌ها را به طور مداوم در یک دوره طولانی‌تر انجام دهید. با ما همراه باشید تا هشت روش که می‌توانید از سلامت مغز محافظت به عمل آورد را با هم بررسی کنیم.

ورزش کنید

همه ما می‌دانیم که باید به طور منظم ورزش کنیم. بااین‌حال، بیشتر افراد شاغل زندگی پرمشغله و شلوغی را سپری می‌کنند و همیشه نمی‌توانند زمانی برای ورزش کردن پیدا کنند.

 ورزش نه‌تنها برای سلامت مغز شما مفید است، بلکه می‌تواند حافظه شما را نیز بهبود بخشد. در طولانی‌مدت، حتی می‌تواند از مغز شما در برابر تحلیل رفتن محافظت کند. آیا این دلیل کافی برای ورود به یک تمرین منظم ورزشی نیست؟

قهوه بنوشید

بسیاری از مردم روز‌های هفته خود را با یک فنجان قهوه آغاز می‌کنند، و به نظر می‌رسد این عادت می‌تواند در واقع به عملکرد‌های شناختی شما در کوتاه‌مدت کمک کند. 

قهوه

کافئین روی هوشیاری شما اثر می‌گذارد. بااین‌حال، می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکز خود را روی کار‌هایی که میکنید نگهدارید و حتی باعث افزایش هوش، بخصوص در زمان واکنش و استدلال شما نسبت به موضوعات متنوع می‌شود. 

بدیهی است که تأثیرات قهوه دائمی نیست. بااین‌حال می‌تواند باعث شود مغز شما با کارایی بیشتری کار کند تا زمانی که مقدار کافی کافئین از بین برود.

آفتاب بگیرید

نور خورشید و ورزش می‌توانند دست‌به‌دست هم دهند. این بیشتر به این بستگی دارد که در کدام منطقه آب‌وهوایی از جهان زندگی می‌کنید، میزان آفتاب در زمان‌های مختلف سال چه مقدار در دسترس است و چقدر واقع‌بینانه است که شما می‌توانید در خارج از خانه و زیر نور خورشید وقت بگذارید.

آفتاب-گرفتن

کم آفتاب گرفتن برای مغز مفید نیست. سطح بالای  ویتامین D در بدن به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد بهتری داشته باشید و حتی پیری مغز شما را کند می‌کند. البته، اگر قادر نیستید به‌اندازه دلخواه بیرون بروید، همیشه می‌توانید از مکمل‌های ویتامین D استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که مکمل‌ها را در حد متوسط و با مشورت پزشک مصرف کنید.

ارتباطات قوی با اطرافیانتان داشته باشید

همان‌طور که می‌دانید نداشتن ارتباط با افراد جامعه ممکن است برای عملکرد‌های شناختی شما خوب نباشد. اگر غالباً احساس تنهایی می‌کنید، در حقیقت می‌تواند به اختلال روانی و شناختی منجر شود، زیرا این احساسات می‌تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد، فشارخون شما را افزایش دهد، به افسردگی کمک کند و حتی به‌طورکلی سلامتی شما را کاهش دهد. 

بیشتر شاغلین می‌دانند که چگونه ارتباط برقرار کنند. نکته اصلی این است که یک سیستم پشتیبانی قوی در اطراف خود ایجاد کنید، زیرا این امر به شما امکان می‌دهد از نظر روانی و روحی در درازمدت سالم بمانید.

مدیتیشن کنید

مدیتیشن در حال حاضر یک موضوع پرطرفدار در میان بسیاری از افراد است و بحث در مورد مزایای آن بسیار است. مدیتیشن نه‌تنها میزان استرس شما را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند از اختلالات مرتبط با سن مانند آلزایمر یا زوال عقل نیز جلوگیری کند.

یوگا

 صرف ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از روز برای  مدیتیشن می‌تواند طول عمر حافظه شناختی شما را افزایش دهد و به شما این امکان را بدهد که سطح استرس خود را نیز کاهش دهید.

خوب بخوابید

خوب خوابیدن می‌تواند یک چالش دیگر برای افراد شاغل باشد. صبح زود و اواخر شب گاهی اوقات با محدوده خاصی همراه است و استرس یا هیجان ناشی از شروع و رشد یک بیزینس و تجارت می‌تواند اثرات نامطلوبی بر روی الگوی خواب بگذارد. 

خواب برای تحکیم حافظه و یادگیری لازم است. اگر خواب کافی ندارید، ممکن است حجم ماده خاکستری در لوب پیشانی شما کاهش یابد. لوب فرونتال از حافظه کاری و همچنین عملکرد اجرایی شما پشتیبانی و کنترل می‌کند و این امر اهمیت ویژه‌ای دارد. به طور خلاصه، اگر خواب کافی نداشته باشید مغز شما کوچک خواهد شد.

خوب غذا بخورید

تعجب‌آور نیست که تغذیه نقش مهمی در سلامت مغز شما دارد. شاغلین غالباً از یک جلسه به جلسه دیگر میروند و وقت خیلی کمی دارند تا غذا بخورند. شما باید روی دریافت تغذیه مناسب تمرکز کنید. 

آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید‌های آمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و ویتامین ای نیز می‌تواند مفید باشد.  آجیل، بلوبری، غلات کامل و آووکادو نیز برای مغز شما مفید هستند. آنچه برای بدن شما مفید است مطمئن باشید که برای مغز هم مفید خواهد بود.

بازی تتریس

این ممکن است کمی تعجب‌آور باشد، اما ثابت شده است که بازی تتریس چندین اثر مثبت بر مغز شما دارد. بازی تتریس باعث افزایش ماده خاکستری برای مدت‌زمان کوتاهی می‌شود و همچنین می‌تواند در انجام کار‌های مربوط به مکان کمک کند. 

بازی تتریس

جالب‌ترین قسمت این است که بازی تتریس پس از یک تجربه آسیب‌زا می‌تواند از تقویت خاطرات مغز شما جلوگیری کند. این بدان معناست که بازگشت به خاطرات منفی در طی مدت طولانی کمتر خواهد بود. اگر همیشه یک تلفن هوشمند یا تبلت با خود دارید، روزانه انجام بازی تتریس را در برنامه خود قرار دهید مطمئن باشید بسیار ساده است فقط از زیر انجامش در نرو و فراموش نکن!

نتیجه نهایی

بیش از هر چیز، بهبود قدرت مغز شما در مورد عادت‌ها است و ساختن عادت‌ها زمان بر است. بهترین روش این است که هم‌زمان روی یک یا دو چیز تمرکز کنید. ایجاد یک زندگی کامل و بدون نقص کاملاً چالش‌برانگیز است و ممکن است عادت‌هایی که سعی در ایجاد آن‌ها دارید، باقی نمانند.

 این یک موضوع ضد عرف است. دستیابی به تعادل نه‌تنها دشوار است، بلکه در زندگی یک فرد شاغل نیز هرگز وجود ندارد. بااین‌حال، آزمایش و تغییر مداوم به شما این امکان را می‌دهد که همه چیز را آزمایش کنید و ببینید کدام برای شما بهتر است.