۰ نفر

سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد؛

دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹
کد خبر: 552115
دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری

سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به منظور امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون حضور در شعب بانک‌ها و به صورت آنلاین ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، این دستورالعمل بر اساس بند ۲ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران با هدف تعیین ضوابط ناظر بر سامانه‌های دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده و در تاریخ ۱۶ تیر به تصویب هیات مدیره سازمان رسید.

میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابلاغ شد. زیرساخت قانونی توسعه و دسترسی واقعی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تحقق شعار توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم فراهم شد. فین‌تک‌ها و استارتاپ‌های مختلف می‌توانند شاهراه جذب بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشند.

یکی از این موارد مهم در این دستورالعمل، الزام به ثبت‌نام متقاضیان سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها در سامانه سجام است. به نحوی که ارائه خدمات برخط، دریافت و ارسال درخواست‌های صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها تنها با احراز سجامی بودن سرمایه‌گذاران انجام می‌پذیرد.

متن کامل این ابلاغیه به شرح زیر است:

دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری

دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری33

44446666666