۰ نفر

برگزاری اولین رویداد سالانه کنشگری در ایران

۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴
کد خبر: 545182
برگزاری اولین رویداد سالانه کنشگری در ایران

روز جمعه ۲۵ تیرماه رویداد سالانه کنشگری در ایران به مناسبت چهار سالگی آغاز به کار استارتاپ اجتماعی کارزار برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رویداد سالانه کنشگری ایران به مناسبت چهارسالگی استارتاپ اجتماعی کارزار جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ - ساعت ۱۶ تا ۲۰ - به صورت آنلاین در استودیو ویکست برگزار می شود.

ثبت‌نام در این رویداد رایگان است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به آدرس event.karzar.net ثبت نام کنند.

1

هدف این برنامه اشتراک تجربیات موفق در زمینه کنشگری مدنی و  اجتماع‌سازی کنشگران است و در سه پنل گفتگو برگزار میشود.  سه پنل گفتگو شامل موضوعات تجربه‌های کنشگری، راهکارهای کنشگری موثر در ایران، و مطالبه‌گران موفق و جسور است.

لیلی ارشد (کنشگر حوزه زنان)، اسماعیل آذری‌نژاد (کنشگر کتابخوانی برای کودکان روستایی)، محمد درویش (کنشگر محیط زیست) و مجتبی گهستونی (کنشگر میراث فرهنگی) در پنل تجربه‌های کنشگری حضور دارند.

همچنین پنل راهکارهای کنشگری موثر در ایران با حضور سمیه رفیعی (رییس فراکسیون محیط زیست مجلس)، الهه محمدی (فعال مدنی و روزنامه نگار) و شاهد حلاج (فعال مدنی و روزنامه نگار) برگزار خواهد شد.

در بخش پنل مطالبه‌گران موفق و جسور هم چهار نویسنده برگزیده کارزارهای موفق حضور خواهند داشت.

در این برنامه به کنشگران برگزیده پلتفرم کارزار در هفت موضوع مطالبه‌گری فرهنگی و هنری، میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست و حقوق حیوانات، دانشگاه و مدارس، حقوق زنان، اقتصادی و صنفی، و حقوق شهروندی؛  به رسانه کنشگر، سمن برگزیده، مسئول پاسخگو و شهروند مطالبه‌گر تندیسی اعطا خواهد شد.

لازم به ذکر است که پنج نامزد  برای دریافت جایزه در هر رشته معرفی می شود.

"رویداد سالانه کنشگری در ایران" با همراهی و حمایت ایلنا، پیام ما، اقتصاد آنلاین، اسکان‌نیوز، گلونی و دیدار نیوز برگزار می شود.

کارزار یک استارتاپ اجتماعی است که مأموریت اصلی آن ترویج فرهنگ مطالبه‌گری از طریق ایجاد بستری برای هم‌افزایی خواست‌های مدنی است. کارزار پلتفرمی امن، مستقل و رایگان برای طرح درخواست‌ها، شکواییه‌ها و تقدیرهای جمعی از طریق جمع‌آوری امضا است.

وبسایت کارزار خردادماه سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و حالا با میزبانی میلیون‌ها امضا به نامی شناخته شده میان مردم و فعالان اجتماعی تبدیل شده است و صدها رسانه مطالبات مطرح شده در آن را پوشش داده‌اند و تجربیات موفقی را نیز در حوزه مطالبه‌گری رقم زده است. تا به امروز بیش از ۸ میلیون امضا برای بیش از ۴۷۰۰ مطالبه مدنی ثبت شده در سایت کارزار ثبت شده است.