۰ نفر

محسن رضایی مطرح کرد؛

وعده توزیع ۳۰درصد سهام صنعت نفت / منابع یارانه ۴۵۰هزار تومانی فراهم است

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶
کد خبر: 535629
وعده توزیع ۳۰درصد سهام صنعت نفت / منابع یارانه ۴۵۰هزار تومانی فراهم است

محسن رضایی کاندید دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری، تخصیص یارانه ۴۵۰هزار تومانی، مسکن ارزان با اقساط ۵۰ساله و توزیع ۳۰درصد سهام صنعت نفت کشور را به عنوان سه برنامه اصلی خود معرفی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن رضایی در ابتدای سخنرانی خود در جمع خبرنگاران پیش از آغاز آخرین دور مناظرات ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: تبریک به بانوان و دختران ما زمانی است که سهم آن‌ها از زندگی و اقتصاد داده شود، بانوان ما ۵۰درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد اما فقط ۱۳درصد از اقتصاد ملی سهم دارند که این سهم باید افزایش یابد؛ دولت ما برنامه‌ای که برای فعال کردن بانوان دارد از خانه آغاز می‌شود تا کسب‌وکار‌ها، ورزش، اداره کشور و در هیات دولت. بنابراین ما یک برنامه جامع برای مشارک دادن بانوان داریم.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه روش شما برای درک عینی و واقعی مشکلات مردم چیست؟ تصریح کرد: مساله دیگر این است که با شعار و وعده دادن نمی‌شود به مشکلات مردم رسیدگی کرد، اولا دولت باید شناخت کامل از مشکلات کنونی کشور و همچنین مشکلات ۸سال آینده داشته باشد و بداند چرا این مشکلات پیش آمده و چه راهکارهایی برای حل مشکلات کنونی و آینده باید داشته باشد.

رضایی گفت: به همین دلیل دولت ما هم دولت عملیاتی است و هم دولت راهبردی، یعنی ما می‌دانیم علل اصلی مشکلات کنونی کشور کشور چیست و همچنین پیش بینی ما از مشکلات آینده داریم و راهکارهایی که برای داریم، کار علمی و پژوهشی و کارشناسی روی آن‌ها صورت گرفته است.

این نامزد دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین دغدغه مردم را بی‌اعتمادی دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل امروز بی‌اعتمادی است، مردم به کاندیدا‌ها اعتماد نمی‌کنند کمااینکه هنوز یخشان باز نشده، البته هنوز هفت روز فرصت داریم و انشاءالله مردم ما در این هفت روز تصمیم تاریخی خواهند گرفت.

به گفته رضایی، تا اتفاقی می‌افتد دولتمردان نمی‌روند با مردم صحبت کنند و می‌گویند همین که هست؛ اما اشتباه می‌کنند که از مردم عذرخواهی نمی‌کنند؛ مردم صبح بیدار می‌شوند و می‌بینند قیمت بنزین سه برابر شده، می‌گویند آقا چرا اینطور شده، می‌گویید همین که هست. اما این باید پایان یابد و دولت ما به همین که هست پایان خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما جلوتر از مردم در حل مشکلات ندویم، عقب‌تر از مردم نیستیم؛ دولت ما دولتی است که خواهیم گفت بیایید نه اینکه بروید. لذا ما خط مقدم مشکلات، نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم خواهیم بود.

رضایی با تشریح برنامه‌های خود درصورت پیروزی در انتخابات، بیان کرد: دولت ما سه برنامه مهم دارد؛ برنامه در سطح ملی، در سطح مناطق کشور و برنامه در سطح اقتصاد زندگی. اقتصاد زندگی همان برنامه‌ای است که من اسم آن را طرح کفایت زندگی گذاشته‌ام که پنج محور دارد که اولی آن تخصیص یارانه ۴۵۰هزار تومانی است. مدام نگویید آقای رضایی این منابع را از کجا می‌آورید، خیالتان راحت باشد اگر شما دزدی نکرده باشید ما کاری با شما نداریم. ما منابع این کار را به لطف الهی مشخص کردیم و حتما به ۴۰میلیون میلیون در وهله اول و ۶۰میلیون در مرحله دوم سارانه ۴۵۰هزار تومان خواهم داد.

او ادامه داد: بخش دوم کفایت زندگی مشکن سهل و ارزان با اقساط ۵۰ساله از همه بانک‌ها، نه تنها بانک مسکن است. سوم کسب‌وکارهای خانگی است و مساله چهارم توزیع ۳۰درصد سهام صنعت نفت کشور است. این اقداماتی که ما انجام می‌دهیم به کفایت زندگی یا اقتصاد بدون فقر یا ایران بدون فقیر می‌رسیم.

رضایی در پایان تاکید کرد: در سطح ملی ۱۴پروژه بزرگ در کل کشور اجرا می‌کنیم که همان معماری نوین اقتصاد ایران است، اما این معماری بدون اصلاح در درون قدرت امکان‌پذیر نیست، بدون اینکه مدیریت و حکمرانی را اصلاح کنیم امکان‌پذیر نیست. لذا ما با یک دست اصلاح در درون قدرت و معماری اقتصاد ملی که شامل سه بخش بوده را انجام خواهیم داد.