۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان و زمین در اصفهان چند؟

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 525893
آپارتمان و زمین در اصفهان چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان و زمین در اصفهان که طی ۱۰روز گذشته در سایت دیوار آگهی شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛  در این گزارش قصد داریم تا به بررسی قیمت یک متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ساله و همچنین یک متر مربع زمین که طی ۱۰روز اخیر، در سایت دیوار آگهی شده است، بپردازیم. نکته جالب تفاوت قیمت بالای مسکن در مناطق مختلف شهر است. برای مثال در حالی متوسط قیمت مسکن در فولادشهر حدود ۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان در هر متر مربع بوده است که این رقم در بزرگمهر، ۲۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان در هر متر مربع اعلام شد؛ یک تفاوت قیمت تقریبا ۵برابری!

متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در شاهین‌شهر، ۱۰میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شد؛ ملک‌شهر یکی از محله‌های بزرگ اصفهان در منطقه۱۲ این شهر است و قیمت مسکن در آن تقریبا پایین‌تر از سایر محله‌های اصفهان است؛ با این وجود گفته می‌شود این محله از نظر امکانات رفاهی، در سطح خوبی قرار دارد. متوسط قیمت مسکن در این محله طی ۱۰روز اخیر برای آپارتمان‌های ۲ تا ۵سال، ۱۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

برازنده از محله‌های دیگر اصفهان در شمال این شهر محسوب می‌شود؛ گفتنی است که در اصفهان بر عکس بسیاری از شهرها، آپارتمان‌های شمالی قیمت پایین‌تری دارد؛ متوسط قیمت مسکن در محله برازنده طی ۱۰روز اخیر براساس آگهی‌های دیوار، ۱۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

آپارتمان و زمین در اصفهان چند؟

اشراق یکی از محله‌های اصفهان در مرکز این شهر است؛ متوسط قیمت مسکن در این محله ۱۷میلیون و ۶۵هزار تومان اعلام شد. همچنین اگر قصد خرید مسکن در محله بهارستان را دارید، بهتر است بدانید طی ۱۰روز اخیر متوسط قیمت هر متر مربع از واحدهای این محله ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تومان بود.

متوسط قیمت زمین در اصفهان

قیمت زمین در اصفهان هم در محله‌ها و مناطق مختلف، متفاوت است؛ در این گزارش به بررسی قیمت زمین در مناطقی خواهیم پرداخت که متوسط قیمت زمین در آن‌ها کمتر از ۱۵میلیون تومان است.

گورت یکی از ارزان‌ترین مناطق در قیمت زمین محسوب می‌شود؛ متوسط قیمت یک متر مربع زمین در این منطقه یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان بوده است. همچنین متوسط قیمت یک متر مربع زمین در فولادشهر یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان، یک متر مربع زمین در مبارکه ۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان و متوسط قیمت یک متر زمین در شهرضا، ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان اعلام شد.

زمین‌های زیر ۵میلیون کجای اصفهان قرار دارد؟

برای خرید زمینی که کمتر از ۵میلیون تومان در هر متر مربع قیمت داشته باشد، دولت‌آباد یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود؛ متوسط قیمت یک متر مربع زمین در این محله ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان در هر متر مربع بود. یکی دیگر از مناطقی که می‌توان برای خرید زمین ارزان‌تر از ۵میلیون تومان به آن مراجعه کرد، شاهین‌شهر است؛ زمین‌های این محله در ۱۰روز اخیر به طور متوسط ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان ر هر متر مربع قیمت‌گذاری شد.

همچنین از دیگر مناطق ارزان قیمت این شهر می‌توان به مناطقی چون زرین شهر، بهارستان، ملک‌شهر و سپاهان شهر اشاره کرد؛ قیمت زمین در این منطقه بین ۲میلیون و ۸۰۰ تا ۵میلیون و ۸۰۰هزار تومان در هر متر مربع متغیر است.

آپارتمان و زمین در اصفهان چند؟

زمین‌های بین ۶ تا ۱۵میلیون در اصفهان

برای خرید زمین‌های بین ۶ تا ۱۵میلیون تومان، خمینی‌شهر، آبشار، مشتاق و خانه اصفهان، گزینه‌های مناسبی به شمار می‌آید؛ در این بین قیمت زمین در خمینی‌شهر با متری ۶میلیون و ۳۰۴هزار تومان پایین‌ترین و در خانه اصفهان با ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان در هر متر مربع بالاترین است. زمین‌های آبشار و مشتاق هم تقریبا ۷میلیون تومان در هر متر مربع قیمت خوردند.