۰ نفر

10 ایدۀ اقتصادی برای بازسازی خانه

۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
کد خبر: 497784
10 ایدۀ اقتصادی برای بازسازی خانه

چه قصد آماده‌سازی خانه برای فروش و یا قصد ایجاد تنوع در محیط خانه را دارید، یکی از راه‌ها نوسازی است و چیزی که باعث نگرانی افراد می‌شود، هزینه‌های انجام این کار است. در این مقاله برآنیم که شما را با راه‌های ساده و کم‌هزینه برای نوسازی آشنا کنیم.

 اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بازسازی خانه را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید درخواست بازسازی خانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

ق

یک. تمیز کردن روکش دیوارهای خارجی:

این روکش‌ها بیرون خانه‌ی شما را تمیز و شیک نگه می‌دارند اما ممکن است در گذر زمان کثیف شوند. برخلاف عقیده‌ی بسیاری از افراد، نیازی به استخدام تیم حرفه‌ای برای تمیز کردن این روکش‌ها نیست و خودتان هم می‌توانید از پس این کار برآیید. با استفاده از شلنگ، فرچه و تمیزکننده مناسب می‌توانید با دست این روکش‌ها را تمیز کنید بدون اینکه نیاز به صرف هزینه‌ی زیادی باشد.

دو. رنگ کردن دوباره‌ی درب اصلی منزل و سایز تزئینات خارجی:

استفاده از رنگ‌های جذاب برای رنگ کردن درب می‌تواند توجه همه را به خانه جلب کند. هم چنین می‌توانید پلاک و صندوق پستی خود را نیز عوض کنید و به محیط بیرونی خانه رنگ و بویی تازه ببخشید.

سه. استفاده از کاغذ دیواری‌:

ممکن است خود کلمه‌ی «کاغذ دیواری» شما را یاد تجربیات ناخوشایندتان در زمینه چسباندن آن‌ بیندازد. اما بسیاری از انواع کاغذ دیواری هستند که به راحتی از روی سطح کنده می‌شوند و اگر اشتباهی در چسباندن آن‌ها رخ داد جای نگرانی نیست. می‌توانید طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی را برای محیط خانه‌ی خود انتخاب کنید و به آن تنوع ببخشید. از این کاغذ دیواری‌ها برای پلکان نیز می‌توان استفاده کرد. فقط کافی است سایز و مقدار مناسبی از کاغذ را برش زده و روی پله‌ها بچسبانید. شما میتوانید قیمت نصب کاغذ دیواری را هم قبل از شروع کار بپرسید.

چهار. رنگ کردن دیوارها:

اگر رنگ را به کاغذ دیواری ترجیح می‌دهید، وقت آن رسیده که خودتان دست به کار شوید و دیوارها را رنگ بزنید. این کار شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد اما این طور نیست. برای اینکه نتیجه‌ی کار به بهترین شکل ظاهر شود، بهتر است با دقت و صرف زمان کافی، شروع به کار کنید و آن را پیش ببرید. این امر مخصوصا برای آماده سازی بسیار توصیه می‌شود. اگر زمان کافی برای مراحل آماده سازی سطح موردنظر، صرف شود؛ بهترین نتیجه نیز حاصل می‌گردد. پس قبل از شروع به رنگ زدن، از پرایمر استفاده کنید و دقت کنید که سطح صاف و تمیز باشد. اگر نمی‌خواهید که از پرایمر به تنهایی استفاده کنید، از رنگ‌هایی استفاده کنید که خود دارای پرایمر هستند.

قق

پنج. نوسازی کابینت‌ها:

کابینت‌های قدیمی محیط خانه را زشت و بی‌روح نشان می‌دهند اما راه حل همیشه تعویض آن‌ها نیست. شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های مناسب، کابینت‌ها را رنگ بزنید و رنگ و بویی تازه به آن‌ها ببخشید. اگر می‌خواهید که تغییر بیشتری در ظاهر کابینت‌ها ایجاد شود، درب‌ آن‌ها را به درب‌های شیشه‌ای تغییر دهید. این کار باعث می‌شود که ظروف چینی و تزئینی شما جلوه پیدا کنند و آشپزخانه را جذاب نشان دهند.

ققق

شش. تعویض دیوار پشت سینک:

این کار باعث می‌گردد که آشپزخانه زیبا و شیک به نظر برسد. جالب است بدانید که تعویض این دیوار چندان کار مشکلی نیست و می‌توان از انواع کاشی‌هایی استفاده کرد که برای چسباندن به چسب نیاز ندارند و کار با آن‌ها راحت و بی‌دردسر است.

هفت. نوسازی سرویس بهداشتی:

اگر نمی‌توانید کل محیط را نوسازی کنید، بهتر است ساخت‌ها و فلزآلات موجود را تعویض کنید. مثلا می‌توانید دستگیره‌ی کابینت‌ها را نو کنید.

یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد، تعویض درب دوش حمام است. به غیر از آن، می‌توانید سردوشی را نو و یا قفسه‌های جدیدی به حمام اضافه کنید. شما قبل از هر اقدامی میتوانید قیمت نوسازی سرویس بهداشتی را از متخصصین این کار بپرسید.

هشت. آویزان کردن آثار هنری به دیوار:

قبل از آویزان کردن هر چیزی به دیوار و ایجاد سوراخ روی آن، ابتدا ابعاد اثر را اندازه بگیرید و جای آن را روی دیوار علامت بزنید. یک مقوا را به اثر هنری بچسبانید و سپس با استفاده از یک چسب یکبارمصرف، آن را موقتا روی دیوار فیکس کنید. اگر اثر هنری شما قاب ندارد، می‌توانید به سمساری‌ها و مغازه‌های دست دوم فروشی سر بزنید و قاب‌های آنتیک تهیه کنید.

نه. پنجره‌ها:

تغییر پوشش پنجره‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد و حال و هوای شما را عوض کند. شما می‌توانید با قیمت‌های مناسب، پرده‌های کرکره‌ای و انواع دیگری از پرده‌ها را تهیه کنید.

ده. نوسازی کفپوش:

کفپوش‌های قدیمی به کلی ظاهر خانه را بهم می‌ریزد و یکی از بهترین اقدام‌ها برای نوسازی خانه، تعویض آن‌ها است. استفاده از رنگ‌های مخصوص یا کاشی‌هایی خودشان چسب دارند، از بهترین روش‌های برای نوسازی کف ساختمان است.