۰ نفر

در پی برودت هوا؛

مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری ۲۷درصد افزایش یافت

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۴۸
کد خبر: 481905
 مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری ۲۷درصد افزایش یافت

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از مصرف ۴۴۵ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری در شبانه روز گذشته خبر داد که نشان‌دهنده رشد مصرف ۲۷ درصدی گاز در این بخش در مقایسه با هفته گذشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری در هفته گذشته ۳۵۰ میلیون متر مکعب بود، افزود: با توجه به برودت هوا و کاهش دما در اکثر مناطق کشور،‌ این عدد اکنون ۴۴۵ میلیون متر مکعب در روز است.

به گفته جولایی این اعداد نشان‌دهنده رشد مصرف ۲۷ درصدی گاز در بخش خانگی و تجاری است.

وی با بیان اینکه صادرات گاز در روزهای گذشته با کاهش همراه بوده، افزود: چند روز گذشته به دلیل تغییرات آب و هوایی در پارس جنوبی، ‌تولید کاهش داشت و از همین رو با هدف مدیریت مصرف، صادرات کاهش یافت و از فردا ( 26 آبان) به اعداد تعیین شده در قرارداد بازخواهدگشت.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در مورد حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها نیز گفت: شبانه روز گذشته، ۱۳۰میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده است.

 مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در زمستان سال گذشته به بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسید. 

با وجود کاهش دمای سراسری در کشور، اما هیچ مشکلی در تامین گاز بخش خانگی و تجاری وجود ندارد و شبکه گاز کشور نیز پایدار است.  تا آنجا که به دلیل بارش برف در استان‌های شمالی شبکه آب و برق با اختلال روبرو شد، اما گاز هیچ منطقه ای با قطعی روبرو نشد.

همچنین ایران توانست در این مدت به تعهدات صادرات گاز خود نیز عمل کند و بطور میانگین روزانه ۸۰ میلیون متر مکعب گاز نیز به نیروگاه‌ها تحویل دهد.

دستیابی به این موفقیت با افزایش تولید گاز از پارس جنوبی و افزایش ظرفیت شبکه گاز به یک میلیارد متر مکعب در روز در دولت تدبیر و امید محقق شده است.