۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نوسانات نفت به اوج رسید/ افت طلای سیاه در پی تقویت ارزش دلار

۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰
کد خبر: 479382
نوسانات نفت به اوج رسید/ افت طلای سیاه در پی تقویت ارزش دلار

با افزایش احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین برتری نسبی جمهوری خواه هان در مجلس سنای ایالات متحده، قیمت نفت با شیب تندتری در روند نزولی قرار گرفت.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در آخرین روز معاملاتی هفته جاری قیمت نفت بخش دیگری از رشد ارزش روز چهارشنبه خود را از دست داد و با نوسانات منفی همراه شد.

در این بین هر بشکه نفت برنت که در ابتدای روز پنجشنبه تا محدوده 41 دلار و 49 سنت پیش روی کرده بود، هم اکنون در کانال 40 دلار و 40 سنت در حال نوسان است.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با عقب نشینی 1.5 درصدی هم اکنون در محدوده 38 دلار و40 سنت داد وستد می شود.

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در روزهای گذشته، نوسانات ارزش دلار و همچنین خبرهای واصله از انتخابات امریکا است.

با شمارش آرای انتخابات مجلس سنا در آمریکا تاکنون اکثریت غالب با جمهوری خواهان بوده که  این نوید را می دهد در صورت پیروزی این حزب در مجلس، نمی‌توان انتظار تصویب بسته‌های حمایت مالی در برابر کرونا را داشت. از این رو شاهد تقویت ارزش دلار در روزهای گذشته بودیم که این موضوع تاثیر مستقیم بر قیمت نفت در بازارهای جهانی داشته چراکه هر گاه ارزش دلار تقویت می‌شود، قیمت نفت در سراشیبی قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر با تقویت احتمال پیروزی نامزد دموکرات‌ها برای پست ریاست جمهوری آمریکا و استراتژی‌های بایدن در خصوص عدم حمایت جدی از صنایع نفت شیل، این سیگنال به بازارهای جهانی ارسال می‌شود که احتمالا بزرگترین اقتصاد دنیا دیگر چندان رغبتی به تداوم سیطره نفت در دنیای انرژی نخواهد داشت.

البته شیوع گسترده کرونا در اروپا و آمریکا نیز به شدت معامله گران نفت را در دنیا نگران کرده چراکه طبق آمارها تاکنون و در پی موج سوم کرونا، تقاضای روزانه نفت با افت 1.5 میلیون بشکه‌ای همراه بوده است.