۰ نفر

در آستانه برگزاری جلسه رای اعتماد مجلس منتشر شد؛

بیانیه انجمن فولاد در حمایت از وزیر پیشنهادی صمت

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۰۸
کد خبر: 459282
بیانیه انجمن فولاد در حمایت از  وزیر پیشنهادی صمت

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از مدرس خیابانی برای تصدی مسئولیت وزارت صمت اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این بیانیه آمده است: بیست و دوم مرداد ماه هزار و سیصد و نود و نه روز مهم و سرنوشت سازی برای صنعت، معدن و تجارت ایران است. روزی که قرار است مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور را پس از حدود سه ماه از اداره بدون وزیر رهایی بخشد.

انجمن فولاد در این بیانیه با اشاره به تقارن این روز با  روز ملی تشکل‌ها در تقویم جمهوری اسلامی ایران اضافه می‌کند: بدینوسیله حمایت خود را از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کنیم. ایشان به گواه قاطبه فعالان صنعت، معدن و تجارت کشور مدیری متعهد، پاکدست و آشنا به پیچیدگی‌های تولید و تجارت است.

این بیانیه می‌افزاید: مدرس خیابانی علاوه بر اینکه از ویژگی جوانی برخوردار است، از بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و در طول سال‌ها فعالیت خود، به واسطه سمت‌های دولتی و شرکتی از مسائل واحدهای تولیدی آگاه است.

در ادامه بیانیه آمده است: ایشان در طول سه ماه سرپرستی خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت ثابت کرد که اهل کارشناسی، مشورت با تشکل‌ها و تصمیم گیری جامع نگر در جهت تامین منافع ملی است. نمونه بارز تدابیر اثر بخش ایشان در تنظیم بازار فولاد کشور قابل مشاهده است به طوری که بر اساس آمار و اطلاعات متقن، وضعیت آشفته بازار فولاد که قبل از دوران سرپرستی ایشان به وجود آمده بود، با اعمال سیاست‌های مبتنی بر افزایش عرضه در بورس کالا، مدیریت تقاضا و کاهش تقاضای سفته بازی و سوداگری و همچنین توسعه صادرات فولاد رو به بهبود است و شاهد آن کاهش 15 درصدی قیمت فولاد در دو هفته اخیر بودهو انشالله با تداوم رویکردهای اخیر، در کمتر از یک ماه آینده بازار فولاد به ثبات خواهد رسید.

در پایان این بیانیه آمده است: انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با ارج نهادن به نقش ویژه مجلس شورای اسلامی از نمایندگان شریف ملت تقاضا دارد با رای اعتماد به مدرس خیابانی، تعامل مجلس و دولت در جهت تامین منافع ملت را به منصه ظهور رسانند.