۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وقتی بانک‎های خصوصی با جان مردم بازی می‌کنند!/ امتناع از اعلام وضعیت اضطرار شیوع کرونا در شعب

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبر: 424812
وقتی بانک‎های خصوصی با جان مردم بازی می‌کنند!/ امتناع از اعلام وضعیت اضطرار شیوع کرونا در شعب

با وجودی که گفته می‌شود چندین نفر از کارکنان بانک‌ها به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، بانک‌های خصوصی به دلیل برخی منافع، از اعلام آمار دقیق امتناع می‌کنند.

اقتصادآنلاینصبا نوبری؛ با شیوع کرونا اعتراضات زیادی به عدم تعطیلی بانک‌ها شد. کارمندان زیادی معتقدند با حضور در شعب بانکی، خطر زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند که البته آمار ناراحت‌کننده فوت چند تن از کارمندان شعب مختلف بانک‌ها هم این نگرانی را تایید می‌کند.

در این بین اما به نظر می‌رسد تنها بانک‌های دولتی هستند که تا به امروز به صورت رسمی فوت کارمندان خود بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را اعلام می‌کنند و بانک‌‌های خصوصی با این هدف که مردم فکر کنند خبری از کرونا در بانک‌های خصوصی نیست و حساب‌های خود را به آن بانک‌ها منتقل کنند. به عنوان مثال گفته می‌شود؛ بانک اقتصاد نوین فوت دو نفر از پرسنل خود بر اثر کرونا را اعلام رسمی نکرده است.

در شرایطی که بسیاری از کارمندان بانک در فضای مجازی از شرایط سخت کار خود می‌گویند و خواستار تعطیلی هستند نه تنها تصمیمی جدی برای این موضوع اتخاذ نمی‌شود، بلکه هیچ نظارتی هم بر وضعیت شیوع این بیماری در بانک‌های خصوصی نیست و باز هم جان مردم فدای منافع اقتصادی عده‌ای می‌شود.

طبق اعلام دولت بانک‌ها و ادارات دولتی در برخی استان‌ها تعطیل شدند اما شرایط بحرانی امروز کشور حکم می‌کند تا تصمیم جدی برای وضعیت مکان‌های عمومی مثل بانک‌ها و ادارات در نظر گرفته شود و همچنین اقرار به اعلام وضعیت برای بانک‌های خصوصی تبدیل به یک الزام شود.