۰ نفر

عضو شورای شهر تهران؛

کاهش 30درصدی زمان انتقال بیماران با راه‌اندازی اورژانس هوایی

۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸
کد خبر: 408755
کاهش 30درصدی زمان انتقال بیماران با راه‌اندازی اورژانس هوایی

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد که با راه اندازی اورژانس هوایی، زمان انتقال بیماران 30 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در آیین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی در شهر تهران صبح امروز با حضور پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد گفت: حوادث پی در پی این روزها دل ما را به درد آورده و امیدواریم خداوند خود حافظ و پشتیبان ملت قهرمان ایران باشد.

وی ادامه داد: اما امروز از این جهت که شرایطی فراهم شده تا خدمات رسانی به مردم ساز و کار بهتری پیدا کرده و سریعتر بتوان در بروز حوادث به مردم کمک کرد، خوشحالم.

نوری اضافه کرد: همان‌طور که می دانید سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران یکی از قوی ترین سازمان‌های امدادرسان از دو حیث نیروی انسانی و تجهیزات است و در هنگام بروز حوادث سازمان آتش نشانی از اولین سازمانهایی است که می تواند خود را به صحنه برساند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شهر بزرگ تهران با تراکم جمعیت و با تردد زیاد خودرو و مشکلاتی که در معابر و دسترسی ها است ترافیک مشکلاتی ایجاد می کند که علی الرغم آمادگی و وجود تجهیزات نیروهای امدادی دیر به محل حادثه می رسند.

او تاکید کرد: همین تأخیر گاهی باعث تشدید جراحات و باعث فوت و مرگ عزیزانمان می شود و از این جهت ضرورت دیده شدن راهکارهایی اهمیت پیدا می کند تا برای مصدومین هر حادثه کار ویژه‌تری انجام شود.

نوری ادامه داد: از این رو تمهیداتی با همکاری اورژانس اندیشیده شد تا بتوان از طریق وسایل حم و نقل هوایی این خدمات رسانی با سرعت بیشتری انجام شود و زمان انتقال مصدومان به بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته آرزوی قلبی ما این است که ابتدا تعداد سوانح کاهش و ایمنی مردم افزایش پیدا کند اما حادثه اجتناب ناپذیر است و حداقل با این اقدامات تلاش می شود تا سرعت خدمت رسانی به مردم افزایش پیدا کند.

او در پایان گفت: امیدواریم از این پس آرامش و امنیت بیشتری نصیب مردم کشورمان شود.