۰ نفر

بانک شیر مادر برای اولین بار در یزد راه اندازی می‌شود

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۱۷
کد خبر: 371562
بانک شیر مادر برای اولین بار در یزد راه اندازی می‌شود

مدیر بیمارستان صدوقی یزد با اشاره به افتتاح بانک شیر مادر در یزد اضافه کرد: این بانک شیر روز 15مرداد ماه برای اولین بار در استان یزد راه اندازی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد زارع زاده درباره افتتاح بانک شیر مادر در بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: این بانک شیر مادر روز سه شنبه 15 مرداد ماه در اولین فاز آن به بهره برداری می‌رسد.

مدیر بیمارستان صدوقی یزد با بیان اینکه قبلاً بانک شیر مادر در استان یزد وجود نداشته است خاطرنشان کرد: از یک سال گذشته تا به امروز به صورت جدی دنبال راه اندازی این مجموعه در یزد بودیم که ان‌شاءالله فردا افتتاحیه آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: تجهیزات، لوازم و وسایل مخصوص این بانک شیر با هزینه بالغ بر 300 میلیون تومان آماده سازی شده و از فردا به صورت رسمی فعالیت خود را در استان آغاز خواهد کرد.

زارع زاده با اشاره به اینکه آمار مصرف شیر خشک در استان زیاد است اذعان داشت: نوزادان نارس که در NICU بیمارستان‌ها نگهداری می‌شوند اکثراً از شیر خشک استفاده می‌کنند که با توجه به نبود سلول‌های زنده در آن بهبودی نوزاد را به تأخیر می‌اندازد و چون شیر مادر دارای این سلول‌های زنده است سبب اثرگذاری هر بیشتر و بهتر در سیر درمان نوزاد می‌شود.

مدیر بیمارستان صدوقی یزد به اثرات مثبت راه اندازی بانک شیر مادر در یزد اشاره و عنوان کرد: راه اندازی این بانک شیر در استان در بحث‌های ایمنی، درمان و اقتصاد سلامت خانواده‌ها در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت این بانک شیر زیاد نیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر در فاز اول برای نوزادان نارس استان راه اندازی شده و ان‌شاءالله در آینده نزدیک که فرهنگ اهدا و دریافت شیر در بین مردم بیشتر جا افتاد، اقدام به راه اندازی بخش‌های بعدی این بانک شیر در استان خواهیم کرد که در کنار نوزادان نارس، بتوانیم به نوزادانی که به هر دلیلی از شیر مادر نمی‌توانند تغذیه کنند نیز تحت پوشش خود قرار دهیم.