۰ نفر

انتقاد از آبرسانی سقایی به ۲۷۰۰روستای سیستان و بلوچستان؛

کودکانی که برای تامین آب شرب در گودال‌های آب، جان می‌دهند

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۱
کد خبر: 357655
کودکانی که برای تامین آب شرب در گودال‌های آب، جان می‌دهند

نماینده مردم زاهدان در مجلس از تداوم مرگ کودکان چابهار در گودال‌های آب انتقاد کرد و گفت: دولتمردان شهرهای مرزی را رها کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی با ابراز تاسف از مرگ تلخ سه دانش‌آموز دختر در گودال آب و تسلیت به خانواده های داغدار، گفت: این سه دانش‌آموز اهل روستای کموبازار از توابع بخش پلان شهرستان چابهار بودند که در هوتگ ( گودال ) غرق شده و جان باختند.

هر ساله با چنین مرگ و میرهایی در چابهار مواجه هستیم

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه هر ساله با چنین مرگ و میرهایی در چابهار مواجه هستیم و حتی برخی از آنها رسانه‌ای نمی شود، افزود: متاسفانه بحران آب و بی آبی در چابهار باعث شده مردم از آب هوتگ‌ها ( گودال ) برای استفاده احشام و خودشان استفاده کنند.

یارمحمدی افزود:  15 سال پیش قرار بود در قالب شبکه آبرسانی سد پیشین و زیردان برای عبور از بحران بی آبی 470 روستای چابهار احداث شود اما متاسفانه پیشرفت فیزیکی این پروژه تنها 15 یا 20 درصد بوده و در واقع شبکه پایین دست احداث نشده و ما این موضوع را با وزیر نیرو مطرح کردیم نیاز است وزارت نیرو برای کاهش مشکلات ناشی از کم آبی و مرگ و میر کودکان مظلوم پروژه‌ها را سریع تر تعیین تکلیف کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مردم علاوه بر مشکل آب شرب با مشکل تامین آب کشاورزی نیز مواجه و مجبور هستند از آب هوتگ‌ها برای سیراب کردن دام‌، کشاورزی و خودشان استفاده کنند.

کودکان با حمل دبه‌های4 و 5 لیتری به امید آوردن آب برای خانواده در هوتگ‌ها غرق می شوند

وی کمبود آب آشامیدنی سالم، استفاده روستاییان چابهار از آب گودال‌ها و تداوم مرگ کودکان را لکه ننگی بر دامن دولت ها به ویژه  دولت فعلی دانست و گفت: کودکان و نوجوانان در سایه بی توجهی دولتمردان با حمل دبه‌های4 و 5 لیتری به امید آوردن آب برای خانواده در هوتگ ها غرق می شوند و جان خود را از دست می‌دهند؛ متاسفانه مردم در ماه مبارک رمضان سختی‌های زیادی را برای برای تامین آب شرب متحمل شدند.

آبرسانی سقایی به 2700 روستای سیستان و بلوچستان/ متاسفانه دولتمردان شهرهای مرزی را رها کرده‌اند و به تهران و پایتخت کشور چسبیدند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از آب آبرسانی سقایی به 2 هزار و 700 روستای سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: اگر تانکر آب رسان سالم باشد هر سه روز 15 لیتر سهمیه هر نفر می شود و این به هیچ وجه شایسته کشور اسلامی ایران نیست؛ متاسفانه دولتمردان شهرهای مرزی را رها کرده‌اند و به تهران و پایتخت کشور چسبیدند در این رابطه می طلبد دولتمردان به داد مردم محروم سیستان و بلوچستان برسند و مشکلات آنها را فراموش نکنند.