۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«قثابت» به رغم اعلام چشم انداز نامناسب برای عملکرد خود باز هم سبزپوش شد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵
کد خبر: 350941
«قثابت» به رغم اعلام چشم انداز نامناسب برای عملکرد خود باز هم سبزپوش شد

نماد معاملاتی شرکت قند ثابت خراسان(قثابت) امروز و پس از آن که در خصوص نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت برای اطلاعات پرداخت باز هم با افزایش قیمت مواجه شد و در حالی معاملات خود را پایان برد قیمت این سهم بیش از ۶۹۵ تومان رسید.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ صبح روز جاری متن شفاف‌ سازی شرکت قند ثابت خراسان در خصوص نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت بر روی تارنمای کدال درج شد. این شرکت که در روزها و هفته‌های اخیر معاملات پر رونقی را پشت سر گذاشته بود در این شفاف‌سازی دلیل رشد قیمت نماد معاملاتی خود در بازار دوم بورس تهران را رشد میزان تقاضا  عنوان کرد.

در متن شفاف‌سازی این شرکت آمد است که به دلیل لزوم رعایت ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران شرکت به اطلاع می رساند که از تاریخ گزارشگری قبلی صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت، هیچ تغییر با اهمیتی تا مقطع فعلی در وضعیت و عملکرد مالی شرکت را نداده است. این شرکت که پایان سال مالی آن در تاریخ ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ است آخرین گزارش مالی خود را در تاریخ ۳۰ دی ماه سال گذشته انجام داده است.

مطابق با آنچه که شرکت در گزارش خود درج کرده به موجب به اتمام بهره برداری و کاهش چشمگیر درآمد عملیاتی «قثابت» مخارج ستادی خود به انضمام هزینه های مالی را به صورت اقلام کاهنده سود و زیان ۶ ماهه اول آورده است. با توجه به کاهش شدید دریافت مواد اولیه برای بهره برداری کارخانه در روزهای آینده میزان تولید شرکت در سال مالی پیشرو با افتی قابل توجه همراه شود. در صورت بروز این اتفاق دلیل اصلی هم تغییر الگوی کشت در منطقه و همچنین اثرات مخرب به وقوع سیل غرب کشور خواهد بود.

از این رو انتظار می رود که افزایش قیمت نماد معاملاتی قثابت در بازار دوم بورس دلیلی به جز با افزایش تقاضا ناشی از خوشبینی معامله گران به روند  قیمت در نماد یاد شده نداشته باشد. شرکت دلیل این رشد تقاضا و خوش بینی شکل گرفته را عمومی مثبت معاملات سهام در هفته‌ها و ماه‌های اخیر عنوان کرده است. گفتنی است، این شفاف سازی پس آن رخ می‌دهد که قیمت هر سهم «قثابت» در روزهای گذشته تا 662 تومان رشد کرده بود. لازم به ذکر است که نماد یاد شده امروز پس از انکه بازگشایی شد، باز هم با افزایش قیمت تا سقف مجاز روزانه رو به رو شد و به قیمت 695 تومان رسید.