۰ نفر

درآمد سرانه اروپایی‌ها افزایش یافت

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۲۶
کد خبر: 350684
درآمد سرانه اروپایی‌ها افزایش یافت

مرکز آمار اتحادیه اروپا از افزایش درآمد واقعی سرانه شهروندان کشورهای عضو منطقه یورو و اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تا پایان سال ۲۰۱۸ سرانه درآمد خانوارهای کشورهای عضو منطقه یورو در شرایط واقعی ۰.۳ درصد افزایش یافته است. رشد ۰.۳ درصدی درآمدها در سه ماهه پایانی در شرایطی رخ داده که در سه ماهه قبلی نیز درآمدهای سرانه در شرایط واقعی به میزان ۰.۶ درصد افزایش یافته بود.

از طرف دیگر اما سرانه مصرفی شهروندان عضو منطقه یورو و اتحادیه اروپا در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ بدون تغییر باقی مانده است.

درآمد سرانه واقعی به درآمد ناخالص قابل تصرف هر فرد در شرایط اسمی، تقسیم بر کل جمعیت اطلاق می شود و سرانه مصرف واقعی خانوارها، مخارج نهایی خانوارها در شرایط اسمی تقسیم بر تعداد جمعیت است.

منطقه یورو متشکل از ۱۹ کشور بلژیک، یونان، استونی، ایرلند، آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که سیاست های آن توسط بانک مرکزی اروپا و مکانیزم ثبات اروپایی تعیین می شود.

اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.