۰ نفر

عاملان قتل وحید مرادی پای میز محاکمه +عکس

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 339854
عاملان قتل وحید مرادی پای میز محاکمه +عکس

مردان زندانی که وحید مرادی، شرور معروف پایتخت را در جریان یک درگیری خونین در زندان به قتل رسانده‌اند به زودی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جوان، یازدهم تیرماه امسال بود که وحید مرادی، شرور معروف تهران در جریان درگیری با همبندی‌هایش در زندان رجایی‌شهر کرج با اصابت پنج ضربه چاقو به قتل رسید. وحید ۴۳‌ساله ۱۶‌بار به اتهام جرائم مختلف بازداشت شده و به زندان افتاده بود. او آخرین بار اردیبهشت‌ماه امسال بعد از آزادی از زندان در مهمانی یکی از دوستانش به نام حسین حاضر شد. وحید در آن مهمانی پس از خوردن مشروب دوستش را با ضربات چاقو به قتل رساند. شرور معروف در حالی که بعد از حادثه قصد داشت از کشور خارج شود در مرز ایران و ترکیه بازداشت و بعد از اقرار به جرمش به زندان رجایی‌شهر منتقل شد. از آنجا که وحید از مجرمان سرشناس و خطرناک بود به درخواست بازپرس پرونده، به بند خصوصی منتقل شد، اما پس از چند روز به اصرار خانواده‌اش به بند عمومی رفت تا اینکه یازده‌تیرماه در جریان یک درگیری خونین در زندان به قتل رسید. بعد از آن بود که با بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیقات میدانی مأموران توانستند ۱۷‌نفر از زندانیانی را که در درگیری شرکت داشتند بازداشت کنند. سعید و عباس، دو نفر از شرکت‌کنندگان در درگیری بنا بر گواهی شاهدان به عنوان متهمان اصلی بازداشت شدند.

24

سعید، سال‌۸۸ در یک درگیری مرتکب قتل شده بود، اما با پرداخت دیه آزاد شده بود تا اینکه سیزدهم بهمن‌سال‌۹۵ بار دیگر در جریان درگیری مرتکب قتل شد و به زندان بازگشت. او قبلاً در پرونده‌اش سابقه سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در لاهیجان را نیز داشت. سعید در پلیس آگاهی با انکار قتل وحید در شرح ماجرا گفت: «وحید به خودش لقب عقاب ایران داده بود و در زندان نوچه‌هایش را اجیر می‌کرد تا به زندانیان حمله کنند. این شد که با او درگیر شدیم، اما نمی‌دانم چه کسی ضربه کاری را به او زد.»

عباس دیگر متهم پرونده بود که در سال‌۸۵ به اتهام قتل یکی از اعضای خانواده‌اش، با پرداخت دیه از قصاص نجات یافته بود و قرار بود بعد از محاکمه از جنبه عمومی جرم به زودی آزاد شود. او نیز قتل وحید را انکار کرد و گفت: «وحید برای همه کری می‌خواند و می‌گفت: کفتر‌ها باید پایین و شیر‌ها بالا بنشینند. روز حادثه او و ۵۰ نفر از نوچه‌هایش با چاقوی دست‌ساز و آب‌جوش به سالن آمدند و با هم درگیری شدیم، اما نمی‌دانم ضربه اصلی را چه کسی به او زد.» در ادامه ۱۵‌متهم پرونده به اتهام شرکت در نزاع و تهیه تصویر از جسد مقتول تحت بازجویی قرار گرفتند و مدعی شدند سعید و عباس با ترفندی خاص مقتول را از سالن شماره‌۳ به انتهای سالن شماره یک بردند و او را با چاقو زدند.

پرونده با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم کامل و بعد از صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. به این ترتیب متهمان در آن شعبه به زودی پای میز محاکمه قرار خواهند گرفت.