۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اختصاص 132 سهم «افق» به هر کد حقیقی/ رکورد شرکت در عرضه اولیه بازهم شکسته شد

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۰۴
کد خبر: 336292
اختصاص 132 سهم «افق» به هر کد حقیقی/ رکورد شرکت در عرضه اولیه بازهم شکسته شد

معاملات امروز در حالی خاتمه یافت که عرضه اولیه نماد معاملاتی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش (افق) در قیمت هزار و 695 تومان انجام شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ بورس تهران امروز شاهد یک عرضه اولیه در بخش خرده فروشی، به استثنای وسایل نقلیه موتوری بود. طی این عرضه که تاریخ آن در هفته‌های قبل به اطلاع عموم رسیده بود نماد معاملاتی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش (افق) در قیمت هزار و 695 تومان کشف قیمت شد. در این عرضه  که به شکستن رکورد شرکت کدهای حقیقی در عرضه‌های اولیه منجر شد، 387 هزار کد حقیقی برای خرید سهام «افق» به رقابت پرداختند. گفتنی است، در عرضه یاد شده که به روش بوک بیلدینگ برگزار شد. سقف مجاز سفارش برای هر کد حقیقی 200 سهم بود که به هر کد 132 سهم تعلق گرفته است.

این نماد که جلسه معارفه آن در تاریخ دهم دی ماه سال جاری انجام شد، در حالی امروز با حجم 50 میلیونی (معادل پنج درصد از سهام شرکت) به چرخه معاملات سهام وارد شد که 84 میلیارد و 750 میلیون تومان از دارایی سهام داران را به خود اختصاص داده است. گفتنی است، پانصد و بیست و ششمین شرکت پذیرفته شده در بورس تهران از فردا معاملات خود را آغاز می‌کند که انتظار می‌رود همچون سایر نمادهایی در روزها و سنوات قبل از طریق عرضه اولیه وارد بازار سهام شده‌است، در روزهای آینده با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شود.