۰ نفر

طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد کشیده می‌شود

۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 318947
طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد کشیده می‌شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح است که طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد هم کشیده شود .

به گزارش اقتصاد آنلاین ، محسن هاشمی روز یکشنبه در پایان یکصد و چهارمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با نظر شهرداری تهران برای حذف محدوده زوج و فرد موافق هستید گفت: آنطور که من می دانم، طرح زوج و فرد حذف نمی شود بلکه محدوده طرح ترافیک به زوج و فرد هم کشیده می شود .

وی افزود : این طرح به این معناست که هر کسی چه در محدوده زوج و فرد و چه در محدوده طرح ترافیک تردد کند،  باید از طریق سایت « تهران من» هزینه اش را پرداخت کند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا شورا با این طرح موافق  است یا خیر ، گفت: باید کمیسیون حمل و نقل و عمران نظر دهد .

*بر اساس قانون می توان تا 59ساعت در ماه از تجربه بازنشستگان استفاده کرد

هاشمی در ادامه درباره  قانون استفاده از بازنشستگان به عنوان پست مشاور در مدیریت شهری افزود: بر اساس قانون  منع بکار گیری بازنشستگان می توان  تا ۵۹ ساعت از تجربه باز نشستکان به عنوان مشاور استفاده کرد و این موضوع  باید در چهار چوب قانون باشد .

وی از رسانه ها خواست اگر کسی غیر از قانون عمل کرد، حتما افشاگری کنند .

*ایرادات برنامه سوم به شهرداری ارایه شده است

 رئیس شورای شهر تهران  در پاسخ به سوالی درباره برنامه سوم توسعه شهرداری افزود: برنامه سوم برای ما مهم است و ایرادات و شورا پیشنهادت خود را مطرح کرده است.

وی گفت: قرار است برنامه با توجه به پیشنهادات  باز آرایی شود ، تا جایی که اطلاع دارم ، بازارایی انجام شده و به زودی به شورا می آید .

وی تاکید کرد : یکی از دلایلی که منتظر شدیم  و برنامه سوم را دریافت نکردیم این بود که حناچی هم برنامه را بررسی کند.

وی یادآور شد :  شهردار تهران در زمان برنامه نویسی به عنوان معاون، در جریان برنامه نویسی بودند .

*کلیات اصلاحیه حفظ و گسترش فضای سبز تصویب شد

هاشمی در ادامه با  اشاره به جلسه امروز شورا گفت : مراسم تحلیف و سوگندنامه شهردار در شورا انجام شد و حضور سردار یزدی فرمانده سپاه هم موجب طولانی شدن جلسه شد.

وی افزود : در این جلسه کلیات اصلاحیه  حفظ و گسترش فضای سبز تصویب شد  

و نرخ ها در حد تورم و افزایش نداشت .

وی گفت: آخرین نرخ ها مربوط به سال ۹۴ است و با تصویب شورای امروز نرخ جریمه قطع درختان از ۶۰۰ هزار تومان به ۶۸۰ هزار تومان افزایش یافت .

وی یادآور شد : این اصلاحیه ازسال ۹۸ اجرا می شود.