۰ نفر

افشای اطلاعات نیم میلیارد مهمان هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۸
کد خبر: 318781
افشای اطلاعات نیم میلیارد مهمان هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت

به دنبال حمله هکری به هتل های زنجیره ای ماریوت در نقاط مختلف جهان اطلاعات حدود نیم میلیارد نفر در سراسر جهان که مهمان شعب مختلف آن بوده اند، هک شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، از جمله اطلاعاتی که به دنبال این حمله هکری سرقت شده می توان به آدرس های افراد، شماره های کارت های اعتباری و گاهی شماره های گذرنامه اشخاص اشاره کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اولین بار این موضوع را در روز جمعه مشتریان هتل های ماریوت در سراسر جهان از این موضوع مطلع شدند. مدیران هتل یادشده می گویند هکرها با بررسی سیستم رزرواسیون استاروود توانسته اند آسیب پذیری برای نفوذ به ؟آن بیابند و از این طریق داده های شخصی 500 میلیون نفر را بدزدند.

ظاهرا این حملات هکری از سال 2014 آغاز شده و یکی از بی سابقه ترین و عمیق ترین حملات هکری بوده که در سال های اخیر در فضای مجازی اتفاق افتاده است. پیش از این هکرها توانسته بودند اطلاعات حدود سه میلیارد نفر از کاربران خدمات ایمیل یاهو را به سرقت ببرند که این حمله دومین حمله موفق هکری از این دست تلقی می شود.

اطلاعات هک شده بدین شیوه مربوط به مسافرانی است که از سال 2014 تا شهریور ماه سال 2018 در هتل های زنجیره ای ماریوت در نقاط مختلف دنیا سکونت داشته اند.هنوز هیچ سرنخی از عوامل این حملات هکری به دست نیامده است.