۰ نفر

در پی کاهش قیمت نفت

نگرانی ها از افزایش عرضه و اشباع بازار ادامه دارد/ بازار کم رونق نفت خام جهانی

۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 315045
نگرانی ها از افزایش عرضه و اشباع بازار ادامه دارد/ بازار کم رونق نفت خام جهانی

با استخراج داده های مربوط به بازار سهام آمریکا، نگرانی ها در معاملات بامدادی امروز (پنجشنبه) بازارهای نفت آسیایی نمایان شد و طلای سیاه با قیمت پایین تر فروش رفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین برگرفته از پلاست در ساعات اولیه بازگشایی بازار نفت سنگاپور، نفت خام پایه برنت وعده دار (ژانویه) با 22 سنت کاهش (0.33%) نسبت به روز قبل با قیمت 65.90 دلار در هر بشکه مواجه شد، در عین حال که نفت خام شیرین سبک ماه دسامبر WTIبا 29سنت کاهش (0.52%) به 55.96 دلار به ازای هر بشکه رسید.

ت3

 

طبق داده های منتشره روز گذشته سازمان انرژی آمریکا روند صعودی آمار تولید نفت خام دراین کشور طی هشت هفته گذشته ادامه داشته است.  و با بالاترین میزان صعود از اوایل سال 2017 روبرو بوده است.

تحلیل گران خاطرنشان کرده اند که دارایی بنزین آمریکا در طی هفته ای که در 18 ام آبان به اتمام رسید با مقداری برابر با 188000 بشکه رشد نشان داد، در عین حال که سهم پالایشگاه های آمریکا به میزان 3.22 بشکه سقوط داشت.

اخبار بیشتری در مورد بازار کم رونق از این موسسه و در گزارش ماهیانه بازار نفت آن در روز چهارشنبه به گوش رسید که به تخمین رشد عرضه نفتی غیر اوپک در سال 2018 و 2019 پرداخت، به این ترتیب که به ترتیب به رشدی برابر با 2.4 میلیون بشکه در روز و 1.9 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، این بدان معنی است که در مقایسه با گزارش ماه گذشته،  روند صعودی 200 هزاربشکه ای در سال جاری و روند صعودی 100  هزاربشکه ای برای سال 2019 قابل مشاهده است.

در عین حال که اوپک به امکان کم کردن تولید جهت کمک به ایجاد تعادل در یک بازار اشباع می اندیشد، دونالد ترامپ در اوایل این هفته از اعضای اوپک و متحدانش دعوت کرد تا به سطح تولید بالاتری برسند.

تحلیل گران کامِرزبانک ابراز کرده اند که: «جهت بازیابی قیمت ها، لازم است که اوپک بدون توجه به نظرات ترامپ،  به اعلام تمایلش جهت کاهش خروجی بپردازد.»

یکصدوهفتاد‌وپنجمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک ششم دسامبر (پنجشنبه، ۱۵ آذرماه) و پنجمین مشترک وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک هفتم دسامبر (جمعه ۱۶ آذرماه) در وین برگزار می‌شود پیش بینی می شود در این اجلاس در مورد سطح تولید تصمیم گیری شود.