۰ نفر

فرصت هایی برای خوشحال بودن

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۸:۱۵
کد خبر: 304697
فرصت هایی برای خوشحال بودن

همیشه فرصت هایی تازه برای خوشحال بودن وجود دارد. فارغ از اینکه چه اتفاقی دور و بر شما می افتد، شما همیشه می توانید احساس شادتری داشته باشید و موفقیت را جذب کنید. وقتی تمرکز خود و شیوه تفکرتان را عوض کنید، دیدگاه های شما هم تغییر می کند. زمانی که این تغییر اتفاق بیفتد، زندگی شما عوض می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، ما زمانی را به ساعت خوشحالی اختصاص می دهیم، ولی این زمان خوشحال نمی گذرد چرا که در آن زمان در مورد چند ایمیل آخر که بهشان نظم ندادید فکر می کنید. چطور می توانید بدون استرس به تماشای تلویزیون بپردازید وفتی که انبوهی از لباس های کثیف در کنار تلویزیون جا خوش کرده اند؟ آیا می توانید واقعاً مشغول خوردن کرم کارامل شوید در حالی که می دانید 18 ماه است که به دندانپزشک مراجعه نکرده اید؟ یا در حالی که دو سال از عروسی هم اتاقی دوران دانشگاهتان گذشته، ولی هنوز برای او هدیه عروسی سفارش نداده اید؟یکی از مطمئن ترین راه ها برای اینکه از زمان خودمراقبتی خود بهره ببرید این است که در مورد مسائل متفرقه استرس نداشته باشید. به دور و بر خودتان نظم دهید تا زمانی که به خود اختصاص داده اید نهایت اثربخشی را برایتان داشته باشد.

قدر موفقیت های کوچک را بدانید

همه ما آن ها را داریم؛ آن لحظه ها یا موفقیت های کوچکی که اغلب نادیده گرفته می شوند چرا که فکر می کنیم یا کم اهمیت هستند، یا اینکه آن ها را امری بدیهی فرض می کنیم چون افراد دستاوردهای بزرگ را جشن می گیرند. ولی اگر خودمان را عادت دهیم که از دستاوردهای کوچک استقبال کنیم و آن ها را جشن بگیریم چطور؟ زندگی واقعی در اطراف ما اتفاق می افتد، وقتی که منتظر آن موفقیت بزرگی هستیم که امیدوار هستیم به ما نوعی آرامش درونی دهد.

خود را با افراد مثبت احاطه کنید

یک اشتباه بزرگی که آدم ها مرتکب می شوند این است که متوجه نیستند که خوشحالی انتخابی انفرادی است. ولی هر انتخاب ما تحت تأثیر آدم هایی قرار می گیرد که در زندگی ما هستند. اگر شما بتوانید آدم های بهتری را وارد زندگی خود کنید، احتمال خود در رسیدن به خوشحالی و موفقیت را نیز به طرز قابل توجهی افزایش می دهید.ارتباط اجتماعی مثبت مهم ترین تأثیر را در خوشحالی بلندمدت دارد. خوشامدگویی به فردی مثبت در دنیایتان می تواند یکی از مهم ترین انتخاب های شما برای رسیدن به خوشحالی باشد.

بیشتر بخندید

خندیدن به شما حس خوبی می دهد. بسیار خب، این خیلی جای تعجب ندارد. ولی سعی کنید راجع به آخرین باری که واقعاً خندیدید فکر کنید. این احتمال وجود دارد که مربوط به خیلی وقت پیش باشد. ما بزرگسالان به قدری گرفتار مسئولیت های بزرگسالی خود هستیم که به اندازه دوران کودکی خود نمی خندیم.ولی باید این کار را کنیم! ثابت شده که خندیدن استرس را کاهش می دهد، ایمنی بدن را تقویت می کند، جریان خون را بهبود می دهد.

فهرستی از خوشحالی داشته باشید

هر دفعه که یکی از آن چک لیست ها را تیک بزنیم، لحظه ای وجود دارد. گاهی وقت ها فقط یک ثانیه طول می کشد، ولی بعضی روزهای خوب برای یک دقیقه یا حتی ساعت ها طول می کشد. یک لحظه است، یک لحظه زودگذر، که واقعاً می توانید بگویید خوشحالی را یافته اید.

خوشحالی خود را برنامه ریزی کنید

ما برای بیمه بازنشستگی خود پول کنار می گذاریم. مکمل های کلسیم مصرف می کنیم. ورزش می کنیم. امیدوار هستیم که هر چه سن و سالمان بیشتر می شود، این اقدامات احتیاطی از ما محافظت کنند. ولی وقتی که در حال حفاظت از پول، استخوان ها و فشار خون خود هستیم، فراموش می کنیم از چیزی که می تواند در کیفیت زندگی ما وقتی که سنمان بیشتر می شود تفاوتی ایجاد کند، محافظت کنیم: خوشحالی مان.چندین دهه تحقیقات در مورد روانشناسی مثبت نشان داده سطوح بالای سلامت ذهنی (ترکیب رضایت کلی زندگی و احساسات مثبت لحظه ای) می تواند منجر به سلامت جسمی بهتر و عمر طولانی تر شود