۰ نفر

در کمیته اقتصادی شورا کلید خورد:

بررسی لایحه برنامه سوم شهرداری تهران

۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
کد خبر: 304004
بررسی لایحه برنامه سوم شهرداری تهران

کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه برنامه سوم شهرداری را کلید زد !

به گزارش اقتصاد آنلاین، در جلسه روز شنبه مورخه 07 / 07 / 1397به ریاست سید محمود میرلوحی به بررسی کلیات برنامه سوم شهرداری تهران پرداخت.

در این جلسه که با حضور اساتید، کارشناسان و مدیران باتجربه ملی برگزار شد در آغاز کلیات و ساختار برنامه سوم، بخش ها و فصول ارائه شده در برنامه مورد بررسی قرار گرفت و ساختار کلی برنامه مورد بازبینی قرار گرفت. در این جلسه بررسی تطبیقی برنامه سوم با برنامه دوم، احصا تفاوت و تغییر رویکردها به عنوان اولویت کمیته اقتصادی توسط اعضا مورد توافق قرار گرفت و کارشناسان کمیته اقتصادی بر لزوم تعریف واژگان و استانداردها و شاخص ها و سایر اجزای برنامه ارائه شده تاکید کردند.

کارشناسان کمیته اقتصادی با بیان اینکه بایستی مشخص شود که سهم برنامه سوم شهرداری تهران در پیشبرد برنامه ششم کشور چه می باشد به این مهم تاکید کردند که بایستی شهرداری تهران و مجموعه مدیریت شهری بتواند به عنوان پایتخت به الگویی در برنامه ریزی مدیریت شهری کشور تبدیل شود و این مهم دست یافتنی نیست مگر اینکه در پنج سال آتی بتوانیم اهدافی معین، سنجش پذیر و دسترس پذیر تعریف کنیم.

طبق توافق صورت گرفته در کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات، اعضای کمیته علاوه بر تاکید بر بررسی کلیات برنامه سوم، ملزم به بررسی هر یک از فصول موضوعی-تخصصی برنامه با رویکرد اقتصادی و ارائه اصلاحات و پیشنهادات به کمیته ذی ربط شدند. برنامه پنجساله سوم دارای یازده فصل موضوعی تخصصی می باشد که این موضوعات تخصصی در قالب احکام، راهبردها، سیاست ها، برنامه ها و شاخص ها ارائه شده است.

سید محمود میرلوحی در آخر ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران تهیه و تدوین برنامه سوم شهرداری تهران، خاطر نشان کرد که مطمئنا برنامه ارائه شده خالی از نواقص نمی باشد ولی در راستای اصلاح و تدوین هرچه بهتر برنامه ارائه شده، کارشناسان و اعضای کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات و سایر کمیته ها و کمیسیون ها نیز در حوزه تخصصی نهایت تلاش و دقت نظر را خواهند داشت.