۰ نفر

ظهور مردان مقتدر به روایت نشریه تایم

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۴۸
کد خبر: 277457
ظهور مردان مقتدر به روایت نشریه تایم

نسخه بین المللی شماره جدید هفته نامه تایم در پرونده مفصلی به قدرت رسیدن رهبران اقتدارگرا در جهان را مورد بررسی قرار داده و از دوره کنونی با عنوان «عصر مردان مقتدر» یاد می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، ایان برمر در این مقاله می نویسد: هالیوود در واکنش به ناآرامی های دهه 1960 چندین سریال جنایی جذاب با عنوان «مرد خشمگین» ساخت که در آن قهرمانانی نظیر کلینت ایستوود و چارلز برونسون، در برابر بورکرات های ضعیف النفس، سیاستمداران فاسد قد علم می کنند تا عدالت را محقق سازند. شرایط کنونی آمریکا اما شباهت غریبی به روایت این سریال ها دارد، تغییرات فراگیر اجتماعی، اضطراب اقتصادی، جرایم شهری و جنگ های بی معنی باعث نیاز به مردانی مقتدر شده تا به لیبرال های میان مایه درسی دهند. به زعم برمر ترامپ در کاخ سفید، ولادیمیر پوتین در روسیه، رودریگو دوترته در فیلیپین، ویکتور اوربان در مجارستان و رجب طیب اردوغان در ترکیه نمونه های این مردان مقتدر خشمگین هستند. این افراد، موفق شده اند تا حدی بر ناکارآمدی سیاسی، فساد، عدم استقلال و امنیت غلبه کنند و در زمینه بین المللی نیز نفوذ کشور خود را افزایش دهند.

تایم معتقد است این مردان مقتدر سوداهای جاه طلبانه ای در سر دارند، برای نمونه حتی یک نظرسنجی در آگوست 2017 نشان می داد 52 درصد مشارکت کنندگان طرفدار مشی جمهوری خواهی، با به تعویق انداختن انتخابات 2020 تا زمانی تنها «آمریکایی های اصیل» شناسایی شوند و بتوانند در انتخابات شرکت کنند، موافقت دارند. چنین زمزمه هایی که یاد آور اقدامات هیتلر برای «اصلاح نژادی» است تا کنون درباره آمریکا به گوش نرسیده بود. تایم می نویسد با چنین رویه هایی مردان مقتدر که نظم را به رعایت قانون ترجیح می دهند، رفته رفته جماعت هایی از مردم را برای خود دست چین می کنند و همیشه برخوردار از رأی 50 درصد مردم باقی می مانند.