۰ نفر

باران آتش در جنگل‌های کجور را خاموش کرد

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 261057
باران آتش در جنگل‌های کجور را خاموش کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران–نوشهر گفت:‌ با باران شب گذشته آتش سوزی درعرصه های جنگلی منطقه ‘کهنه ده ‘ کجور نوشهر در غرب مازندران خاموش شد.

آتش سوزی در جنگل های کهنه ده کجور حوالی ظهر سه شنبه هفته پیش رخ داد و میزان خسارت اولیه این حادثه به عرصه های جنگلی این منطقه طبق گزارش رسمی حدود ۴۵ هکتار اعلام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید وجیه الله موسوی میرکلایی افزود :‌ باران رحمت الهی که شب گذشته در این منطقه شروع به باریدن کرد باعث خاموشی کامل آتش سوزی در جنگل های این منطقه شد.

وی ادامه داد :‌ممکن است از میان این عرصه ها دودی متصاعد شود و این ناشی از کنده های پوسیده ای است که در جنگل ها وجود دارد ضمن آنکه عده ای از ناظران اعم از نیروهای حفاظتی و قرقبانی دراین عرصه حضور دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر درادامه آمار منتشر شده در شبکه های اجتماعی بویژه کانال های تلگرامی در مورد سطح آتش سطح جنگل های این منطقه را غیرواقعی و براساس حدس و گمان دانست و گفت که بزودی با استفاده از سیستم ماهواره ای و زمینی آمار دقیق و جامع از میزان سطح آتش سوزی جنگل ها ، تعداد درختان سوخته شده و نیز خسارتی که به خاک این حادثه وارد کرده در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور با برخورداری از ۳۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری نوشهر قرار دارد .

مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.