۰ نفر

شهرهایی که بالاترین هزینه اقامت در هتل‌ها را دارند +نمودار

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۱۹
کد خبر: 247174
شهرهایی که بالاترین هزینه اقامت در هتل‌ها را دارند  +نمودار

شهرهای بسیاری در سراسر جهان، به‌عنوان شهرهای توریستی شناخته می‌شوند که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

در برخی از این مقاصد گردشگری، طبیعت بکر و دور از شلوغی‌های شهر، از جاذبه‌های گردشگری به‌شمار می‌رود. در این سفرها، لذت گردشگری به کمپ و اقامت در استراحتگاه‌های محلی و حضور در مناظر طبیعی است. در مقابل، در برخی شهرهای لوکس که مدرن بودن شهر نیز برای مسافران اهمیت خاصی دارد، گردشگران ناچارند هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنند. طبق گزارش منتشر شده، بسیاری از هتل‌ها در مقاصد مهم گردشگری، در مقابل هر شب اقامت، گردشگران را متحمل پرداخت هزینه‌های بالایی می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، در تازه‌ترین گزارش‌ منتشر شده، گران‌قیمت‌ترین هتل‌های جهان معرفی شده‌اند. براساس آمار منتشر شده، گران‌ترین هتل‌های دنیا در نیویورک واقع شده‌اند. براساس تازه‌ترین اطلاعات به دست آمده در ژانویه 2018، متوسط اقامت در هتل‌های نیویورک، حدود 306 دلار برای یک شب اعلام شده است. آن‌طور که گفته می‌شود، نیویورک از پرجمعیت‌ترین شهرهای امریکاست و قطب مهم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جهان شناخته می‌شود. این شهر که رکورددار بیشترین تعداد آسمانخراش‌ها در جهان است، علاوه بر داشتن گران‌ترین هتل‌ها، در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان نیز قرار دارد.

رتبه دوم گران‌ترین هتل‌های جهان باز هم به امریکا اختصاص دارد. براساس گزارش‌های منتشر شده، در ژانویه 2018، متوسط هزینه اقامت در هتل‌های واشنگتن برای هر شب، حدود 282 دلار اعلام شد. این شهر نیز یکی از مهم‌ترین اقتصادهای جهان به‌شمار می‌رود و با قدمت، موزه‌ها و مراکز علمی‌، سالانه مسافران بسیاری به خود جذب می‌کند.

آن‌طور که در سایر گزارش‌ها گفته شده، سیدنی به‌عنوان نماد استرالیا شناخته می‌شود. این شهر که بیش از 200 سال از تاسیس آن می‌گذرد، بیشترین میزان جذب گردشگر در استرالیا را به خود اختصاص داده است. خطوط هوایی منتهی به سیدنی نیز در میان پرتردد‌ترین خطوط شناخته می‌شوند. براساس آمار منتشر شده، سیدنی در میان شهرهایی که گران‌ترین هزینه اقامت در هتل را دارند، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. آن‌طور که گفته شده در ژانویه 2018، هزینه اقامت در هتل‌های سیدنی معادل 240 دلار در هر شب بود. این قیمت در نخستین ماه سال 2018، در توکیو به 220 دلار برای هر شب رسید. توکیو نیز هر سال در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان قرار می‌گیرد. این شهر از قرن 18 تاکنون، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز صنعتی دنیا به‌شمار می‌رود و شهروندان، زندگی مدرن و پیشرفته‌یی در این شهر دارند. هتل‌های لندن و زوریخ نیز با متوسط هزینه 270 دلار برای اقامت در یک‌ شب، در فهرست گران‌ترین هتل‌های جهان قرار دارند. در ادامه این گزارش، هزینه اقامت در یک شب در هتل‌های شهر اسلو، حدود 202دلار در ژانویه 2018 اعلام شد که این هزینه در کپنهاگ، به 197 دلار برای هر شب بود.

طبق این گزارش، سنگاپور نیز در میان شهرهایی با گران‌ترین هتل‌ها قرار گرفته است. متوسط هزینه اقامت در هتل‌های این شهر در ماه ژانویه، حدود 196دلار برای هر شب اعلام شد. این هزینه در شهر تورنتو، معادل 193 دلار بود.

آن‌طور که در سایر گزارش‌ها گفته شده، سرمایه‌گذاری در زمینه توریسم امر مهمی به‌شمار می‌آید؛ این درحالی است که امروزه صنعت گردشگری، به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در جهان تبدیل شده است. از طرفی به نظر می‌رسد روند زندگی مدرن و پیشرفته‌ در این شهرها، باعث شده تا هزینه‌های زندگی نیز افزایش یابد. سبک زندگی در این شهرها، تاثیر بسیاری بر خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران دارد. از طرفی، ممکن است خدمات ارائه ‌شده در این هتل‌ها، بسیار بیشتر از آنچه باشد که در سایر هتل‌ها اجرا می‌شود و سطح رفاه در آنها بسیار بالاست. بر این اساس، هزینه‌هایی که مسافران برای اقامت در این هتل‌ها پرداخت می‌کنند، قابل‌ مقایسه با سایر اقامتگاه‌ها نیست. هر چند در بسیاری از موارد نیز بالا بودن هزینه اقامت تنها به‌دلیل شناخته شدن این هتل‌ها به واسطه اقامت شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سایر افراد معروف جهان است. البته اقامت در هتل‌ها، صرفا به گردشگران اختصاص ندارد. دلایل بسیاری ازجمله سفرهای کاری و تجاری، باعث می‌شود که مسافران ناچار به اقامت در هتل‌ در شهرهای مختلف باشند.