۰ نفر

حمایت از تولید ملی راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور

۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 229004
حمایت از تولید ملی راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که توجه به تولید داخل، جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق کالا، از عوامل اصلی در جلوگیری از رکود اقتصادی به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی درباره اولویت‌های اقتصادی کشور بیان کرد: مهم‌ترین اولویت اقتصادی در کشور ما برای همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و قوای سه گانه که در راس کشور قرار دارند، محقق شدن شعار سال « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است؛ چراکه راه حل تمام مسائل و مشکلات اقتصادی در این شعار نهفته است.

وی گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند توجه شود و همچین اگر در سال‌های گذشته بیشتر به این مسئله پرداخته شده بود، اقتصاد ما اکنون جایگاه بسیار بالاتری نسبت به امروز داشت.

وی گفت: مقام معظم رهبری در خصوص تکیه به داشته‌های کشور چندین مرتبه تاکید کردند، اگر مردم و مسئولان نیز به این باور برسند و بر داشته‌های ملی تکیه زنند و کشور را محتاج بیگانگان ندانند، کشور در عرصه اقتصادی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

این  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این‌که «صنعت کشور با ظرفیت زیر ۳۰ درصد در گردش است» بیان کرد: توجه به تولید داخل، جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق کالا از عوامل اصلی به گردش انداختن چرخه صنعت کشور و افزایش ظرفیت آن تا حدود ۷۰ درصد محسوب می‌شود.

وی افزود: باتوجه به این‌که امروز مسئله اشتغال یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و خانواده‌ها محسوب می‌شود، به قدری که مقام معظم رهبری فرمودند «خجالت من از آن جوانی که شب‌ها دست خالی به منزل می‌رود؛ بیشتر است» افزایش ظرفیت تولید کشور امری ضروری محسوب می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر حمایت از تولید داخل باید یکی از اولویت‌های دولت، مجلس، قوه قضاییه و حتی خود مردم باشد؛ چراکه اگر سه قوه با یکدیگر متحد بوده و با اتحاد و انسجام در کنار یکدیگر گام بردارند و با یکدیگر همکاری داشته باشند؛ قطعا تاثیر جدی در جلوگیری از مفاسد اقتصادی، واردات بی رویه و قاچاق کالا دارد.

موسوی در رابطه با عملکرد مسئولان در تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بیان کرد: عملکرد مسئولان در قبال محقق شدن شعار سال کافی نیست. مجلس و دولت و بقیه مسئولان در شعار دادن و ظاهر قضیه حرف اول را می‌زنند و در این زمینه همایش‌های متعددی برگزار می‌شود، ولی در عمل نتیجه قابل قبولی حاصل نمی‌شود. با گذشت شش ماه از سال اعلام می‌شود که ۱.۵ میلیون شغل ایجاد شده است، اما این‌که در کجا ایجاد شده و در چه زمینه‌ای مشغول به کار شده‌اند مشخص نیست.

وی گفت: برای عملی شدن شعار سال، باید همه مسئولان دست به دست هم بدهند و در درجه اول با جدیت تمام در مقابل واردات بی رویه کالا بایستند و دست هرکسی که در واردات بی رویه و قاچاق کالا به کشور نقش دارد، بدون هیچ ملاحظه‌ای قطع شود.