۰ نفر

درخواست تجدید نظر در قانون مالیات بر ارزش افزوده

۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۷
کد خبر: 204249
درخواست تجدید نظر در قانون مالیات بر ارزش افزوده

نماینده اتاق اصناف ایران در استان تهران گفت: ایجاد اشتغال و رونق تولید برای پویایی اقتصاد کشور ضروری است و باید این مساله در اولویت برنامه های مسئولان کشور باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدطاهر حسن‌زاده رونق تولید و اشتغال را کلید مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: فعالیت‌های دولت در رفع مشکلات و عبور از موانع توسعه کشور تا حدودی خوب بوده اما کامل نیست و باید تلاش بیشتری برای رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اکنون نسبت به سال های گذشته شاهد رشد شاخص های اقتصادی هستیم، تصریح کرد: افزایش شاخص های اقتصادی کشور نیاز به همکاری همه دستگاهها دارد و دولت باید صنایع کشور را چه کوچک و چه بزرگ را حمایت کند تا به خودکفایی اقتصادی برسیم.

حسن زاده اظهار کرد: فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور نیز موضوع مهمی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد و مردم را نسبت به خرید کالای با کیفیت ایرانی ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه باید تجدید نظر در قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت بگیرد، اظهار کرد: اصناف مخالف پرداخت مالیات نیستند اما در حال حاضر قانون مالیات بر ارزش افزوده با اشکالات زیادی همراه است که هم به ضرر تولید کننده است و هم به ضرر مصرف کننده به خصوص در صنف طلا فروشان که نیاز به بررسی و اصلاح دارد.

حسن زاده با تاکید بر اینکه از اتاق اصناف ایران خواستار رسیدگی به مساله اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده هستیم، افزود: در چند سال گذشته با وجود اینکه سازمان امور مالیاتی خود نیز واقف است که اشکالات زیادی در این قانون وجود دارد، هنوز این قانون اصلاح نشده است هر چند که در دستور کار مجلس قرار گرفته و امیدواریم این بار قانون را با مسایل کارشناسی شده تصویب کنند و این مشکل را مرتفع سازند.