۰ نفر

عدم ارسال گزارش نهایی سقوط آنتونوف به مجلس

۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸
کد خبر: 176777
عدم ارسال گزارش نهایی سقوط آنتونوف به مجلس

رییس کمیسیون عمران مجلس، از پیگیری کمیسیون متبوعش از وزارت راه و شهرسازی برای ارسال گزارش نهایی سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ به مجلس خبرداد.

محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به سقوط هواپیمای آنتونوف 140 در مرداد سال 93، گفت:گزارش نهایی دلایل سقوط "آنتونوف" به مجلس ارسال نشده است، تا دلایل سقوط آن اعم از نقص فنی یا خطای انسانی مشخص شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نماینده مردم جهرم درمجلس شورای اسلامی،بابیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید این گزارش را تاکنون به کمیسیون عمران و مجلس ارسال می کرد،افزود:کمیسیون عمران مجلس موضوع را از وزارت راه و شهرسازی پیگیری می کند، تا گزارش به کمیسیون ارسال شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:با بازخوانی جعبه سیاه،دلایل وقوع حادثه مشخص می شود،اما تاکنون گزارشی از بازخوانی جعبه سیاه توسط وزارت راه  و مسولان اوکراینی داده نشده است.

عامل اصلی سقوط هواپیما مشکل پیداکردن موتور سمت راست و توقف حرکت آن بود، خلبان پس از آنکه متوجه می‌شود یکی از موتورها از کار افتاده فرصتی برای بازگشت به فرودگاه مهرآباد را نداشته،به همین دلیل قصد فرود آوردن هواپیما در شهرک آزادی را داشت، که این حادثه رخ داد.در واقع از زمان برخاست تا سقوط هواپیما تنها ۴ دقیقه طول کشید.