۰ نفر

تبدیل ریال به تومان آثار اقتصادی کلان ندارد، کارها را تسهیل می‌کند

۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶
کد خبر: 164585
تبدیل ریال به تومان آثار اقتصادی کلان ندارد، کارها را تسهیل می‌کند

غلامرضا تاجگردون ریس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این اقدام دولت بسیار خوب و مناسب بود و مجلس نیز با این اقدام دولت موافق است.

 تبدیل ریال به تومان نمی تواند آثار اقتصادی کلان داشته باشد اما کارها را تسهیل می کندجهانبخش محبی نیا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد تبدیل ریال به تومان به خبرنگار عصر ایران گفت: تبدیل ریال به تومان نمی تواند آثار اقتصادی کلان داشته باشد و نباید انتظار داشته باشیم که در شرایط تحریم، تورم و رکود تأثیر گذار باشد ولی در شماره و جمع بندی ها مقداری کار را تسهیل می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، وی با بیان اینکه این اقدام دولت اقدام خوبی است بیان کرد: قدم دیگر این است که دولت صفرهای زیادی را از واحد پول حذف کند که تومان در موقعیتی بتواند با واحدهای پول منطقه نسبت معقولی پیدا کند. الان نسبت واحد پولی ما با دلار و ارزهای خارجی و حتی واحد پول های کشورهای اطراف نابرابر  است و به نفع انهاست.

این نماینده مجلس ادامه داد: این نابرابری باعث شده دارایی های ملت إیران در طَی دوره های مختلف مفت بِه بیرون از مرزها انتقال دهیم که این حراج دارایی ملی است و لذا این إصلاحات می تواند در کنار هم منجر به وضعیتی شود که بتوانیم حداقل مسئله پول ملی مان را تا حدودی صاحب موقعیت و توان و برجستگی کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: مجلس از این اقدام دولت حمایت می کند و اگر در بحث حذف صفرها نیز دولت لایحه ارایه دهد ما با آن موافقیم، دولت نباید نگران نباشد چرا که مجلس از این اقدامات اصلاحی دولت حمایت می کند.

وی ادامه داد: اگر دولت لایحه تبدیل ریال به تومان را قبل از لایحه بودجه ٩٦ ارائه می داد بهتر بود و احتمالا امکان بررسی آن در سال ٩٥ نباشد و بررسی آن در سال ٩٦ انجام شود.

همچنین غلامرضا تاجگردون ،ریس کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات نیز در این زمینه گفت:این اقدام دولت بسیار خوب و مناسب بود و مجلس نیز با این اقدام دولت موافق است.

وی إظهار داشت: تبدیل ریال به تومان تأثیری در شرایط اقتصادی کشور ندارد، طبق قانون محاسبات ما باید بگویم ریال اما در کلام حتی مسولان از واژه تومان استفاده می کنند که ما در محاوره و کلام هم قانون را رعایت نمی کنیم و این اشکال داشت که با این اقدام دولت إشکالات قانونی نیز مرتفع می شود.