۰ نفر

صدور ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند

۹ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۰۸
کد خبر: 142925
صدور ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند

رئیس سازمان ثبت احوال از صدور 10میلیون عدد کارت ملی هوشمند در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، حمید درخشاننیا دیروز به اتفاق هیأت همراه در آخرین روز از هفته دولت در بازدید از مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران گفت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت‌های ملی هوشمند را جایگزین کارت‌های ملی فعلی کرد و تاکنون برای بیش از 15 درصد از جمعیت واجد شرایط این کارت را صادر کرده است لذا می توان گفت کارت‌های جدید به‌عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی است.

وی افزود: در حال حاضر 60 میلیون نفر از افراد بالای 15 سال در کشور باید کارت ملی هوشمند بگیرند که تاکنون کارت هوشمند 8 میلیون نفر تحویل داده شده است.

وی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش دارد تا پایان سال‌جاری برای 22 میلیون نفر از شهروندان کارت ملی هوشمند صادر کند.به گفته درخشان نیا، صیانت و حمایت از حقوق مردم، رعایت کیفیت و مسائل امنیتی در اسناد هویتی، تسریع در صدور کارت ملی هوشمند و تقویت پایگاه جمعیتی کشور از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان ثبت احوال در خدمت‌رسانی به آحاد مختلف مردم است.

وی با بیان اینکه تولید و انتشار آمار حیاتی ثبت وقایع چهارگانه (تولد، وفات، ازدواج و طلاق) و مهاجرت برای استفاده تصمیم گیران و برنامه ریزان از دیگر برنامه‌های این سازمان است، گفت: 97 درصد از آمار وقایع حیاتی در کشور در سال گذشته و همچنین امسال در مهلت قانونی ثبت می‌شود.به طوری که در ایران زمان قانونی برای ثبت ولادت 15 روز و برای ثبت وفات 10روز است.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: هم اکنون  120 وزارتخانه، نهاد و دستگاه  دولتی و اجرایی از پایگاه اطلاعات جمعیتی این سازمان استفاده می کنند و در 200 هزار نقطه کشور نیز کار احراز و تصدیق هویت انجام می‌ شود.