۰ نفر

در نامه‌ای به وزیر صمت مطرح شد؛

اعتراض وزیر جهاد کشاورزی به فروش مرغ قطعه‌بندی شده

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبر: 517714
اعتراض وزیر جهاد کشاورزی به فروش مرغ قطعه‌بندی شده

وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به وزیر صنعت گفت: بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تخلف اصناف در فروش مرغ قطعه‌بندی‌شده با وجود ممنوعیت گفت: بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود.

متن  نامه به‌شرح زیر است؛

«پیرو نامه شماره 020/67/م مورخ 1400/1/11 به‌عنوان معاون اول محترم رئیس جمهور و تصمیمات اتخاذشده در اولین جلسه قرارگاهی ساماندهی مرغ کشور و بازدیدهای به‌عمل‌آمده در روز پنجشنبه مورخ 1400/1/12 ضرورت دارد تا موارد زیر به سازمان‌های صمت استان و سایر واحدهای ذی‌ربط تحت امر آن وزارتخانه ابلاغ گردد:

1 ـ حضور نمایندگان محترم وزارت صمت در کلیه کشتارگاه‌های کشور از ساعت شروع تا پایان فعالیت کشتارگاه‌ها الزامی بوده و متناسب با میزان مرغ آماده طبخ خروجی، نمایندگان محترم وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت متناسب با تصمیمات اتخاذشده در قرارگاه استانی متناظر قرارگاه اصلی نسبت به ارسال مرغ به مقاصد مورد نظر اقدام نمایند. در استان‌های بزرگ، حمل مرغ به نقاط دوردست و در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و قم حمل مرغ به استان تهران در اولویت می‌باشد.

نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت مستقر در کشتارگاه‌ها، موظف به رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها از نظر میزان همکاری در راستای سیاست‌های ابلاغی قرارگاه بوده و می‌بایستی واحدهای متخلف را به قرارگاه معرفی نمایند.

2 ـ تا اطلاع ثانوی از هرگونه قطعه‌بندی در سطح اصناف (به‌ویژه در استان تهران) جلوگیری به‌عمل آید. همچنین واحدهای بسته‌بندی بزرگ (به‌ویژه در استان تهران) پایش و حجم تولید آنها به‌طور پیوسته رصد شود تا از سقف مصوب قرارگاه استانی تجاوز نکند. ضرورت دارد  مراتب طی روز جاری و فردا به اصناف اطلاع‌رسانی شود و از شنبه با واحدهای متخلف برخوردهای لازم قانونی صورت گیرد. مزید استحضار سازمان دامپزشکی کشور نیز آمادگی دارد تا در کنار همکاران آن وزارتخانه با استفاده از اختیارات قانونی خود با متخلفین معرفی‌شده در قالب هشدارهای بهداشتی برخورد نماید.

بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود.

3 ـ همکاران محترم سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به رعایت دقیق قیمت‌های مصوب اقدامات لازم را مبذول نمایند.

پیش از این نیز وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به استانداران کشور از آنها خواسته بود که در راستای تصمیمات دومین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور فروش مرغ قطعه بندی شده در استانها ممنوع شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برابر مقررات از طریق مراجع قضایی با متخلفین برخورد شود.

متن نامه به این شرح است: