۰ نفر

اتاق اصناف؛

عرضه هرگونه مرغ قطعه‌بندی شده ممنوع است

۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳
کد خبر: 517169
عرضه هرگونه مرغ قطعه‌بندی شده ممنوع است

اتاق اصناف ایران از ممنوعیت عرضه مرغ قطعه بندی شده توسط واحدهای صنفی خبر داد و اعلام کرد:‌ براساس بند۲ مصوبه جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، عرضه مرغ قطعه بندی شده و یا طعم دار کردن قطعات مرغ توسط واحدهای صنفی ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در نخستین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، ‌ عرضه مرغ تکه‌ای (قطعه شده) در کلیه واحدهای صنفی ممنوع شد.

بر این اساس، قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف کننده جهت عرضه در واحدهای صنفی، ‌کیلویی ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان تعیین شد و صرفا واحدهای صنعتی منتخب، مجاز به بسته بندی مرغ قطعه شده هستند.

بر اساس این گزارش، بازرسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز واحدهای بسته‌بندی بزرگ را به طور مستمر پایش و حجم تولید آنها را به طور پیوسته رصد خواهند کرد تا از سقف مصوب قرارگاه استانی فراتر نرود.

بر اساس ابلاغ اتاق اصناف ایران، ‌با متخلفان این مصوبه از روز شنبه ۱۴ فروردین به شدت برخورد خواهد شد، ضمن اینکه نظارت و بازرسی توسط نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و اتاق‌های اصناف و سایر نهادهای مسئول، برای اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغی در دستور کار قرار گرفته است.