۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی؛

الزامی برای خرید یا فروش تخم‌مرغ به‌صورت بسته‌بندی وجود ندارد

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۲۴
کد خبر: 512096
الزامی برای خرید یا فروش تخم‌مرغ به‌صورت بسته‌بندی وجود ندارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: روز گذشته بالغ بر ۲ هزار تن مرغ مازاد به بازار عرضه کردیم و در هفته های آتی دچار "بیش بود" مرغ خواهیم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیش از ظهر امروز دوشنبه کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس بازدیدی که از میادین پیروزی و بهمن داشتیم، گزارش‌های روزانه‌ای که از استان‌ها می‌گیریم و همچنین، بر اساس سامانه‌هایی که توسط آن ها، جوجه ریزی و دان مرغ را کنترل می‌کنیم، هیچ گونه  محدودیتی در تولید نداریم.

او افزود: در هفته‌های آتی دچار "بیش بود" مرغ خواهیم شد و یکی از نگرانی‌های ما، نگرانی تولیدکننده‌هاست؛ به همین دلیل نیز، به شرکت پشتیبانی امور دام دستور دادیم که هرگونه مرغی را که مازاد بود، خریداری کنند.

خاوازی ادامه داد: مشکلی که امروز در میدان بهمن دیدیم، مشکل توزیع و نحوه نظارت بود که برای این مسئله را نیز با همکاران وزارت صمت که بسیار همراه هستند، حتماً امروز مطرح  و  بررسی خواهیم کرد. تعدادی از فعالان قدیمی صنف مرغ نیز، به ما مراجعه کردند و در مورد نحوه توزیع و اداره  غرفه‌های میدان بهمن اعتراض داشتند. بعد از ظهر با حضور خود آن‌ها که  مشخصاتشان را گرفتیم، جلسه خواهیم گذاشت.

او ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، مبنی بر تنظیم بازار شب عید، گفت: وظیفه همه ما این است که در بخش‌های مختلفی که حتی ممکن است مسئولیت نداشته باشیم، ورود کنیم و همچنین به افرادی که مسئولیت دارند، اطلاع دهیم.

خاوازی اضافه کرد: همچنین، پیگیر ورود بیشتر مرغ هستیم. در روز گذشته، بالغ بر ۲ هزار تن مرغ مازاد در بازار عرضه کردیم و  مرغ به اندازه کافی وجود دارد؛ بنابراین هیچ نگرانی بابت مرغ گرم وجود ندارد. علاوه بر مرغ گرم، هزاران تن مرغ منجمد هم با کیفیت بسیار خوب و قیمت بسیار ارزان  در حال عرضه است.

او گفت: مشکلاتی که در میدان بهمن ایجاد شده، به مشکلاتی که در توزیع بین اصناف وجود دارد بر می‌گردد. یک میدان نیز، وزارت جهاد کشاورزی از قدیم داشته که اکنون آن را هم در اختیار این کار قرار داده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در خصوص تخم مرغ، مشکلی وجود ندارد. تخم مرغ در بازار بسیار زیاد است و ما نگران تولید‌کنندگان تخم‌مرغ هستیم که آمادگی خرید تولیدات آن‌ها را داریم. ضمن اینکه شایعه بسته‌بندی الزامی تخم مرغ نیز صحت ندارد و مردم می‌توانند، هر نوع تخم مرغی را که در بازار موجود است، خریداری کنند.

او در پایان درباره تامین میوه شب عید نیز اظهار کرد: به لحاظ میوه شب عید نیز، مسئولیت آن با وزارت صمت است که آن‌ها تدارک خیلی خوبی دیده‌اند و ما هم در کنار آن‌ها هستیم. اتحادیه باغداران و سازمان تعاون روستایی آماده هستند تا در این حوزه کمک کنند.