۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

حال صنعت هواپیمایی این روزها خوب نیست

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 425473
حال صنعت هواپیمایی این روزها خوب نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: پروازها به شدت کاهش پیدا کرده و درحال حاضر، تنها 20 درصد از صنعت حمل و نقل هوایی درحال فعالیت است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: باتوجه به توصیه‌هایی که دولت مبنی بر در خانه ماندن و عدم مسافرت مردم دارد، روند کاهشی پروازها شدت پیدا خواهد کرد و درحال حاضر فعالیت شرکت‌های هواپیمایی به حداقل خود رسیده است.

وی تصریح کرد: خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌ها، مشغول به ضدعفونی هستند و در برخی از موارد، تب سنجی نیز انجام می شود.

اسعدی اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی، پول بخش عمده ای از بلیت‌هایی که استرداد شده‌اند را پرداخت کرده اند. البته برخی از شرکت‌ها مشکلاتی در تامین نقدینگی دارند زیرا روند استرداد بلیت‌ها رو به گسترش است و چون نقدینگی وجود ندارد، پول بلیت با تاخیر استرداد می شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: مسافر، سرمایه انسانی و منبع درآمد شرکت‌های هواپیمایی است، بنابراین شرکت‌ها سعی در راضی کردن مسافران دارند.

وی اضافه کرد: راهکار خاصی برای جلوگیری از گسترش روند کاهشی درنظر گرفته نشده است و تنها بایستی امیدوار بود که ویروس کرونا سریع تر از بین برود تا صنعت هواپیمایی و صنعت گردشگری دوباره رونق یابند.

اسعدی بیان کرد: درحال حاضر، برخی از شرکت‌های هواپیمایی در کشورهای دیگر برای حمل بار یا موارد دیگر به چین یا کشورهای درگیر این ویروس، پرواز دارند زیرا برخی از اقلام بهداشتی و ضروری از این طریق بایستی منتقل شود.